Ghislaine in the USA!

Mijn laatste dagen in de Verenigde Staten zijn aangebroken

Hoi iedereen,

Mijn laatste blog is al een hele tijd geleden. Ik ben vrij actief op Facebook en Instagram. Verder schrijf ik voor Travel Active, dus ik wilde niet alles dubbel voorbij laten komen. De titel zegt het al: over een aantal dagen sta ik weer op Nederlandse bodem. Over twee weken vlieg ik terug. Of ik er klaar voor ben? Volgens mij wel. Ik zie enorm op tegen het afscheid, maar ik ben vooral op het gebied van werk toe aan iets nieuws. Ik heb de afgelopen 18 maanden zo veel gezien en gedaan. Vera en Josine hebben de afgelopen maanden nog meer tot een succes gemaakt. Met elkaar hebben we zo veel leuke weekenden gehad. Dagjes weg, een luie middag aan het zwembad en ook een playdate met al onze hostkinderen. Vera heeft de afgelopen weken het hardlopen opgepakt en samen zijn we een aantal avonden lekker in Washington, D.C. gaan lopen. Ik ga de meiden zo missen!

In augustus hadden mijn hostouders een afscheidsfeest voor me georganiseerd. Dat was een gezellige middag met bijna iedereen bij elkaar (Josine en Simone waren helaas op vakantie), catering van mijn favoriete restaurant en een mooie taart met de tekst ‘we will miss you Ghislaine’. Mijn werk als au pair zit er inmiddels op. Ik heb de nieuwe au pair ingewerkt en ik ben nog een aantal dagen hier voor ik op vakantie ga. De kinderen gaan goed om met alle veranderingen. School is weer begonnen en ze hebben het naar hun zin. De nieuwe au pair mag in haar handjes knijpen met deze lieve kinderen.
Inmiddels ben ik druk met het regelen van alle afscheidscadeautjes en het inpakken van mijn spullen. Ik dacht eerst een vrachtschip nodig te hebben om alles thuis te krijgen, maar in plaats daarvan ga ik goodwill blij maken met een deel van mijn kleren.

Vrijdagochtend vlieg ik naar Los Angeles, waar mijn vakantie begint. Naast LA staan Las Vegas, Grand Canyon, Yosemite Park, Death Valley en San Francisco op de planning. Ik ga met slaapzak op pad, want we gaan vier dagen kamperen. Ook de hardloopschoenen gaan mee. Na te hebben gerend in DC, Virginia Beach en Florida, staan nu San Francisco en Las Vegas op mijn lijstje. Na mijn reis kom ik nog 1 dag terug naar Arlington. Dan kan ik afscheid nemen van mijn vriendinnen en hostgezin. Kan de tijd niet te snel gaan?

Mixed feelings.. Dat zijn de twee woorden die ik continue gebruik om mijn gevoel van de afgelopen weken te beschrijven. Au pairs die nog even te gaan hebben: jullie begrijpen mijn gevoel vast wanneer het afscheid ineens dichtbij komt. Het is echt even slikken om je leven hier achter te laten, terwijl je ook zin hebt om weer in Nederland te zijn. Mijn au pair tijd zit er bijna op en ik heb zowel alleen als met vriendinnen nagedacht over de afgelopen 18 maanden. Ze hebben me zo veel opgeleverd. Een tweede familie, nieuwe vriendschappen en heel veel mooie momenten. Ik ben gegroeid als persoon en erg zelfstandig geworden. Ook heb ik nieuwe hobby’s ontdekt. Hardlopen begon als een manier om mijn ‘Amerikaanse kilo’s’ kwijt te raken, maar inmiddels loop ik voor mijn plezier. De afgelopen maanden had ik een geweldige zumba docent en met hem heb ik het gehad over het halen van een certificaat, om zelf ook les te gaan geven in Nederland. Tijdens zijn klassen heb ik verschillende keren een aantal nummers mogen doen als instructor en dit was zo gaaf! Arlington is een geweldige plek om te wonen en Washington, D.C. is een prachtige stad.
Voor nu ga ik genieten van mijn laatste dagen in de US, maar ik kijk er ook naar uit jullie over twee weken te zien!








Heel veel liefs,
Ghislaine

Reacties

Reacties

Lilianne

Het was erg leuk om je op deze manier te volgen!
Geniet van je laatste weken en wellicht tot snel! ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active