Ghislaine in the USA!

Mooie tijden en belangrijke beslissingen

Lieve vrienden,familie en andere lezers,

April en mei waren drukke maanden. Zoals jullie misschien weten schrijf ik elke maand een blog voor Travel Active, maar nu moet ik ook eens gaan zitten voor mijn eigen blog! Er is veel gebeurd de afgelopen weken en ik heb belangrijke beslissingen genomen. Ben je klaar voor een uitgebreide terugblik?

April was een maand waar ik al lang naar uitkeek. In januari had Esmee gezegd dat ze me wilde komen bezoeken en nu was het tijd om haar op te halen van het vliegveld. Het werden hele leuke, drukke weken. Ik werkte de eerste week van Esmee's bezoek gewoon door. De kinderen gingen overdag naar school en wij gingen DC in. De monumenten, het witte huis en Georgetown, ondanks die jetlag waren we vanaf het begin al veel op stap. Esmee mocht in ons huis logeren en de kinderen vonden het harstikke leuk. Na een korte workweek vertrokken we naar New York City. We hadden heerlijk weer en hebben kilometers gelopen om alle highlights te zien, maar ook heerlijk liggen dutten in Central Park. Ik word na twee dagen gillend gek in New York en ik was niet de enige. We stonden allebei opgelucht op het vliegveld, klaar voor onze vakantie naar Florida. Onze reis begon in Miami. We verbleven drie nachten in een hotel bij South Beach. Drie nachten gefeest? Neehoor, wij lagen om tien uur in bed. We zijn allebei geen feestbeesten, maar nog belangrijker.... Esmee is zwanger! Geen alcohol en slapeloze nachten voor ons, maar genieten op het strand en onze ogen uitkijken in Art Deco District. Het is echt een aparte stad, Miami. Druk, luidruchtig en een grote show. We hebben nog nooit zo veel dure auto's zien rijden. Na Miami reden we door richting de Florida Keys. Dit is echt een prachtig deel van Florida! Het is een leuke autorit, de natuur is prachtig en de stranden zijn perfecte plekken voor een pause. Wij vonden een hele gave picknickplek op Islamorada. Het water is prachtig blauw en ik ben dol op alle palmbomen. Dat geeft meteen het vakantiegevoel. We sliepen een nacht op Marathon en we zouden een nacht op Big Pine Key verblijven. Hier liepen we echter tegen een vervelend probleem aan bij onze bed en breakfast, waarna we meteen zijn vertrokken en een ander hotel hebben geboekt. Key West vonden we een van de hoogtepunten. Wat een leuke Key is dit, met allerlei winkeltjes, restaurants en stranden. Vervolgens reden we terug, richting de Everglades. Alligators spotten is momenteel lastig. Het water heeft nog nooit zo hoog gestaan dus tijdens onze boottour hebben wij maar 1 alligator gezien. Daarna reden we anderhalf uur door de Everglades, richting Naples, en toen heb ik wel meerdere alligators vlak langs de weg gezien. Onze laatste dagen brachten we door in Naples. Hier hing weer een hele andere sfeer en ook hier hebben we het heel leuk gehad. Genieten op het strand uit eten en luieren bij het zwembad. Ik ben ondanks de hitte verschillende keren gaan hardlopen en in Naples kwam ik een poffertjeskraam tegen! Met enige verbazing heb ik de eigenaar aangesproken en die bleek al 16 jaar in de Verenigde Staten te wonen. Het was een heerlijke vakantie en Florida is een geweldige staat om eens te bezoeken!




























De week is voorbij gevlogen, maar ik had gelijk weer een mooi vooruitzicht: mijn moeder en Stephane waren al een aantal dagen in de VS en zij kwamen ons ophalen van het vliegveld in DC. Ook zij sliepen bij ons thuis dus het was een drukke boel de dagen daarna. Mijn hostmoeder organiseerde een grote Amerikaanse barbeque in onze tuin en weer voelde ik de blijdschap van zoveel mensen bij elkaar hebben waar ik zo van hou, uit Nederland en Amerika. De dagen daarna zijn we naar DC geweest, naar parken en vierden we koningsdag op de Nederlandse ambassade. Mijn moeder heeft dagenlang verhaaltjes van Jip en Janneke voorgelezen en we aten gezellig met de kinderen. Maar we brachten ook uren op internet door.. Funda om precies te zijn. Ik heb zoiets leuks om naar uit te kijken en het had op geen beter moment kunnen komen: dankzij heel veel hulp van Stephane en mijn mams ben ik in staat om na terugkomst in Nederland gelijk op mezelf te gaan. Na een aantal dagen gingen Stephane en mijn moeder weer richting huis (helaas, want bezoeken zijn altijd te kort) en een paar dagen later ook Esmee. De laatste avond in DC liepen we nog de monumenten in het donker, een beetje regen hield ons niet tegen. Vera ging met ons mee en het klikte goed dus gingen we de volgende dag met z'n drieen uit eten en richting het vliegveld. Na bijna drie weken met elkaar te hebben doorgebracht was het niet leuk om afscheid te nemen. Ik ben zo blij met onze vriendschap, Esmee!




Rara, wie is zwanger?

Mijn moeder en Stephane zijn de afgelopen weken druk geweest met bezichtigingen. Inmiddels heb ik de voorlopige koopakte getekend van een heel leuk appartement en heb ik samen met mijn moeder via FaceTime al een keuken en badkamer uitgezocht. Dat hadden ze bij het bedrijf nog nooit meegemaakt. Ik had nooit gedacht dat ik op deze bizarre manier een woonruimte zou gaan regelen. Ik ben over een aantal dagen officieel eigenaresse van een appartement waar ik nog nooit een stap in heb gezet. De ultieme moeder-dochter test! Met het vertrouwen zit het wel goed! Gelukkig beschikken we over dezelfde smaak qua huizen en interieur. Nog nooit hebben we elkaar zoveel gesproken via WhatsApp, FaceTime en e-mail en mijn Pinterest draait overuren. Een paar maanden geleden zag ik teruggaan naar Nederland nog niet zo zitten, nu ben ik druk bezig met het uitstippelen van mijn toekomst. Woonruimte: check. Vacatures in de gaten houden: check. Mijn CV aanvullen: check. Deze week ben ik gestart met een cursus schuldhulpverlening. Hier ga ik de komende maanden hard mee aan de slag. Ik ben enorm gemotiveerd om zo snel mogelijk mijn leven in Nederland op te pakken.

Mijn hostfamilie is druk in de weer geweest met het zoeken naar een nieuwe au pair en ik heb daarbij geholpen.Gisteren hebben ze een leukenieuwe au pair aangenomen. Voor L. zorgt dit wel voor wat spanning, al vindt ze de nieuwe au pair aardig.Ze heeft geen besef van tijd dus dat ik er nog drie maanden ben zegt haar vrij weinig en die onzekerheid maakt haar nerveus. Ze trekt de afgelopen dagen erg naar mij toe en wilde maandagavond niet meer loslaten na een knuffel, omdat ze niet wilde dat ik ga.J. uit het wat minder en snapt ook beter dat ik niet ineens weg ben. We praten er veel over om de kinderen langzaam voor te bereiden op mijn vertrek. Ik had het er gisteren nog over met mijn hostmoeder en zij zei 'het wordt straks moeilijk om afscheid te nemen, maar dit is het teken van een goede band die we hebben gekregen'. Een tijdje terug las ik op een website 'wanneer je in een ander land hebt gewoond voel je je nooit meer helemaal thuis'. Dit begin ik me steeds meer te realiseren. Gisteren bracht ik de kinderen lopend naar school (dit willen ze zelf 1 keer per week dus dat kan ik alleen maar aanmoedigen) en toen ik alleen terug liep dacht ik 'Wat ben ik hier enorm gelukkig. Ik heb nog nooit zo van het leven genoten'. Ik heb voor altijd twee families in mijn hart, die ver van elkaar vandaan wonen. In Nederland wonen zal anders zijn dan voorheenen ik weet dat ik altijd de behoefte zal hebben om mijn hostfamilie weerop te zoeken.



Nu praat ik alsof ik al weg ben, maar dit duurt natuurlijk nog even. Ik geniet hier nog volop en ben druk in mijn vrije tijd. Sporten met Vera, uitjes met de meiden, vrijwilligerswerk en hardlopen, want ik heb me ingeschreven voor de halve marathon in Eindhoven. De afgelopen weken bezochten we onder andere verschillende ambassades, want deze openden twee weekenden hun deuren voor publiek. Wij bezochten Nederland, Indonesie, Frankrijk en Duitsland. Duitsland heeft echt een gigantischeambassade, echt prachtig! We aten poffertjes, Franse kaasjes en Haribo snoepjes.We hielpen met het organiseren van hetverjaardagfeest van Vera's hostkindje, dus vanaf nu zijn we ook ervaren partyplanners. Het zag er echt heel goed uit, al zeg ik het zelf. Twee weken geleden liepen we voor Relay for Life, waar we honderden dollars ophaalden voor de American Cancer Society. Het was vreselijk weer de hele dag, maar wel een mooie ervaring en natuurlijk voor een heel goed doel! Dit deed ik voor mijn omi. Met Vera's hostfamilie ging ik mee naar Virginia Beach, dus ook dat konden we weer van ons to-do lijstje afstrepen. De zomer is nu echt begonnen. Het is dertig graden en de zwembaden zijn geopend.








Ik hoop dat jullie huisjes niet blank staan van al het slechte weer in Nederland en er snel weer mooi weer op komst is!
Veel liefs,

Ghislaine

Reacties

Reacties

Anouk

Leuk weer om te lezen ghislaine!!
Heel mooie ervaring die je daar op doet. Super gaaf dat je zoveel ziet en onderneemt! Ik kan niet wachten om wat af te spreken als je terug bent en al je verhalen te horen ????.
En met je huisje komt het allemaal goed, gewoon je hart volgen, maar dat lukt jou wel ????

Tot blogs!

Liefs Anouk

Anouk

Sorry de vraagtekens moeten uitroeptekens zijn, mijn tablet heeft een eigen wil ????

Anouk

Oh het zijn de emoticons die het niet doen haha

Ghislaine

Dank je Anouk. Tekens en emoticons doen het niet goed op deze website. Uitroeptekens worden veranderd in vraagtekens.. Ik kijk er ook naar uit snel iets af te spreken , bij te kletsen en elkaars huisjes te bekijken (uitroepteken, haha). Leuk dat je mijn blog volgt en we houden contact via Whatsapp!

X Ghislaine

vera

Wat ben je weer druk geweest En....... wat ben jij een bofkont. Eigenaar van een woning. is allemaal goed geregeld.
Ik heb alles weer gelezen en geniet van je verhalen.

Liefs xxx

Ghislaine

Thanks voor alle reacties op mijn foto's, Vera! Ik ben zeker een bofkont! Tot over een paar maanden! Dan kom ik gezellig even buurten. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active