Ghislaine in the USA!

Het derde familiebezoek

Hoi allemaal!

In mijn laatste blog vertelde ik dat mijn moeder en Stephane in Washington waren om mij te bezoeken. Inmiddels zijn zij alweer twee weken thuis dus het is de hoogste tijd om terug te blikken op dit bezoek en andere bijzondere gebeurtenissen van de afgelopen weken.

Het was zo fijn om mijn moeder en Stephane weer te zien! Ik haalde ze donderdagmiddag op van het vliegveld en dit is steeds weer zo raar en tegelijkertijd ook zo vertrouwd. Met zenuwen reed ik naar het vliegveld, zo erg keek ik er naar uit. Ik was er klaar voor om ze een goede tour te geven door de omgeving. We begonnen gewoon bij mij thuis. In de zomer, toen mijn hele gezin hier was, hadden we voor een heleboel dingen geen tijd gehad en aangezien ik die week vrij had, hadden ze ook onze andere nanny niet ontmoet. Want zoals de meesten van jullie wel weten werk ik na vier uur 's middags niet alleen. Dan is onze 'middag en avond nanny' er die voor ons kookt en de kinderen in bad doet. Ik heb een hele goede klik met haar. Ze is wat ouder en echt een beetje de moeder/oma in ons huis met haar goede adviezen en warme persoonlijkheid. Ik praat echt over van alles met haar, van mijn strijd met gezond eten hier tot daten. Haar adviezen zijn soms echt hilarisch. Ook mijn moeder en Stephane kregen meteen het belangrijkste datings advies te horen, namelijk 'collect and select'. De manier waarop ze dit uitlegt is geweldig. Ik moet eerst verzamelen zegt ze en dan pas kiezen. Iedere keer weer lig ik in een deuk wanneer ze dit zegt. Het eten stond lekker klaar en na het eten nam ik ze ondanks de jetlag gelijk mee naar Old Town Alexandria. Daar liepen we langs de haven, dronken we een drankje en begonnen we al goed bij de Ben&Jerry's winkel.. De volgende ochtend hoefde ik alleen de kinderen klaar te maken voor school. Na school zou mijn hostfamilie naar Florida vliegen voor een familieweekend. Mijn moeder en Stephane verbleven in ons huis dus het weekend hadden we lekker het huis alleen. We reden op vrijdag eerst naar Arlington Cemetery, waar het erg mooi was vanwege de herfstkleuren. Vervolgens reden we door naar Georgetown, een van mijn favoriete wijken in Washington DC. We lunchten aan de haven en genoten van het weer want het was nog ruim 20 graden! 's Avonds haalden we eten bij de Italian Store, een van de meest populaire tentjes vlakbij mijn huis, met echt goed Italiaans eten en lekkere kaasjes en wijn. We keken een film op ons bioscoopscherm en daarna was iedereen echt klaar om naar bed te gaan. Zaterdag gingen we namelijk weer op tijd op om naar Shenandoah Park te gaan. Shenandoah is als je geen file hebt ruim een uur rijden vanaf mijn huis. We haalden lunch bij de European Bakery (hier had ik veel eerder naartoe moeten gaan, ik heb eindelijk fatsoenlijk brood gevonden na acht maanden). Het weer was deze dag wat minder, maar dat mocht de pret niet drukken. Simone ging met ons mee en we hadden een heel gezellige dag. We liepen maar liefst 2 mijl van het Appalachian Trail (2000 mijl) ;)De bomen waren echt prachtig van kleur. Shenandoah is ruim 100 mijl lang dus een enorm groot park. Daar kun je nooit alles van zien in 1 dag, maar we zijn naar een aantal mooie uitzichtpunten gereden en we hebben wat gewandeld. 's Avonds gingen we uit eten bij The Green Pig. Een leuk Amerikaans restaurant in Arlington met goed(!) Amerikaans eten, gemaakt met verse producten. Zondag was onze museumdag in DC. We gingen eerst naar het Air and Space Museum en na een lunch naar het Holocaust Museum (allebei gratis). Drie uur hebben we in het Holocaust Museum rondgelopen want het was zo indrukwekkend. Iedereen werd steeds stiller, tot er aan het einde nauwelijks nog iets tegen elkaar werd gezegd. Het museum heeft alles heel duidelijk in kaart gebracht en de schokkende beelden lieten je even niet meer los. Alle tv schermen waren achter muurtjes geplaatst, zodat kinderen en mensen die dit niet wilden zien langs konden lopen zonder ermee geconfronteerd te hoeven worden. Het klinkt natuurlijk niet als de meest gezellige middag maar we waren alle drie blij dat we waren geweest. Het is niet iets waar je van weg moet lopen en het was een goed museum. We liepen daarna nog even naar de Tidal Basin (de plek waar in maart/april de 2000 cherry blossom trees in bloei staan) om vervolgens te gaan eten bij mijn favoriete Thaise restaurant. Je merkt het al. Aan eten geen tekort de afgelopen dagen en misschien vond ik dat nog wel het leukste. Gewoon weer elke avond met elkaar eten. Daar wordt hier vaak niet de tijd voor genomen en dat kan ik soms erg missen.
























Op maandag vertrokken mijn moeder en Stephane voor een aantal dagen naar North Carolina en ik begon gewoon weer aan een normale werkweek. Daarnaast deed ik vrijwilligerswerk op school, had ik mijn introductie bij het Amerikaanse Rode Kruis en deed ik mijn toelatingstest voor mijn Engelse cursus aan de Virginia International University. Ik maakte met de kinderen filmpjes voor een au pair contest van InterExchange en wat hadden we een lol. De kinderen vonden het echt geweldig en ook onze nanny hielp mee. Daarna heb ik alles gemonteerd en het is echt heel grappig geworden. Nu hoop ik natuurlijk te winnen maar anders is deze video een heel leuk aandenken. De kinderen ontdekten die week ook dat ze dol zijn op chocolade kruidnoten. Die liet ik ze proberen (!) aangezien mijn moeder een zakje had meegenomen en uiteindelijk heb ik er zelf nog ongeveer drie kruidnoten op.. Ze hebben het er soms nog steeds over want ik heb ze het woord geleerd.Ik heb ze het sinterklaas verhaal verteld en de avond van vier december laat ik ze hun schoen zetten bij de openhaard. Op een liedje moet nog geoefend worden. Voorlopig blijft het qua Nederlandse vocabulaire vooral bij: ik moet plassen, hagelslag, vlokken, sorry, hallo, ik ben.., dankjewel, kruidnoten en dansen aan zee (Blof, vinden ze een leuk liedje).

Vrijdag kwamen mijn moeder en Stephane weer terug en gingen we langs bij Rosa, onze huishoudster waar ik regelmatig over de vloer kom. Ze wilde mijn moeder en Stephane heel graag ontmoeten en nodigde ons uit. Ik vond het zo lief hoe ze mijn familie ontving. Vrijdagavond zou onze laatste avond met elkaar zijn dus we gingen weer uit eten, deze keer bij een heel leuk Italiaans restaurant. Daar hebben we heerlijk en veel gegeten dus we waren klaar voor een mooie avondwandeling ;) We reden naar DC om daar de monumenten in het donker te zien. ik ben dol op DC in het donker. Alles is zo mooi verlicht en het is wat rustiger. Zaterdagmiddag vlogen mijn mams en Stephane weer naar huis dus zaterdag deden we wat inkopen en een picknick in Long Branch, een van de parken waar ik regelmatig kom. De laatste uren vind ik altijd vervelend. Weten dat het afscheid eraan komt en ik weer 'alleen' ben de komende tijd. Ik kan me daar weer snel overheen zetten, dat is het probleem niet, maar ik mis soms de gezelligheid van thuis. Het samen eten en de dag doornemen, iets waar ik mee ben opgegroeid maar dat hier niet vanzelfsprekend is. En afscheid nemen kan ik gewoon niet aan wennen. Ik vind het moment zelf gewoon vervelend. Daarna kan ik weer prima door met mijn eigen leven hoor. Het zijn net die paar minuten van gedag zeggen waar ik niet zo goed in ben.





Ik reed vanaf het vliegveld gelijk door naar Karlijn want het was deze dag Halloween!! Ik ging terug naar de jaren 20. Ik vond het vinden van een geschikte outfit nog niet makkelijk want veel outfits waren te groot. Uiteindelijk vroeg ik toch maar hulp en kwam een meneer van de winkel gelijk met deze jurk aan. Ik zag er charmant uit, maar Karlijn ging deze Halloween juist heel eng. We gingen naar een bar crawl in DC en het was toch druk! Je moest haast over elkaar heen klimmen in de barren dus na een paar uur waren we er wel klaar mee en besloten we naar de Mac Donald's te rijden, waar we als enigen verkleed rondliepen.. Mijn moeder had trouwens twee hele schattige cavia Halloween pakjes gekocht in een dierenwinkel hier dus ook mijn cavia's thuis waren in stijl. Ik moest de foto's gewoon even toevoegen aan deze blog want ze zijn zo grappig. Geen zorgen: ze hebben het echt maar heel(!) kort aangehad want ze houden niet echt van verkleedpartijtjes.




Ik had na dit weekend een hele drukke werkweek want mijn hostmoeder was een week weg voor werk en mijn hostvader had het ook heel druk. Ik werkte dus extra, ook omdat de kinderen een dag vrij waren en J. donderdagavond helaas een buikgriepje te pakken had. Inmiddels heeft de halve basisschool buikgriep gehad. J. knapte gelukkig snel weer op en kreeg zijn eetlust vrijdag weer terug. Toen hij op vrijdagmiddag boos werd omdat L. wel snoep mocht en hij niet wisten we dat het weer goed zat. De kinderen zijn helemaal gek van kleuren, nadat ik een kleurboek voor volwassenen had gekocht om eens te zien of dit werkelijk zo ontspannend werkt. Die extra werkuren bracht ik dus kleurend met de kinderen door. Klassieke muziek op en wat kletsen. We vonden het alle drie heel erg fijn en ontspannend ;) Ook zijn ze erachter gekomen dat we een karaokeset hebben dus de kinderen hebben een aantal gratis concerten gegeven. We hebben echt zo'n lol gehad. J. nam het echt heel serieus en ik was zo trots dat hij zich totaal liet gaan want hij liet die kant zeker in het begin niet veel zien. Ik doe graag een beetje gek en gelukkig voelt hij nu ook dat het niet nodig is om je te schamen. Het overbuurmeisje kwam spelen en zij bleek echt heel goed te kunnen zingen. Samen zongen ze een uur lang allemaal klassiekers. Born In The U.S.A. was de grote favoriet.

Dat weekend ging ik stappen in DC met Karlijn en Paulina. Op mijn vrije zondag stond ik om 5 uur op om vrijwilligerswerk te doen. Ik had me opgegeven als vrijwilliger voor de National Race to End Women's Cancer. Ik wilde heel graag iets doen voor een mooi doel als deze, zeker omdat mijn oma is overleden aan kanker en ik weet hoeveel impact deze ziekte heeft op de hele familie. Het was het vroege opstaan meer dan waard want het was een hele bijzondere dag. Ik stond samen met twee andere dames in de survivor's tent, waar veel mensen naartoe kwamen voor gewoon een praatje of om iets te schrijven op de memory wall. Ik vond het heel indrukwekkend om te zien hoeveel sterke vrouwen hier waren om geld op te halen voor onderzoek. Vrouwen met nog korte haren van de chemo. En hele gezinnen die meekwamen om met elkaar te lopen. Een jongen van rond de veertien jaar droeg een shirt met daarop de tekst 'My mom is strong. She beat up cancer'. Dat zijn toch dingen die me bij bleven. Er kwamen 2000 mensen om 5k of 1 mijl te lopen en daarna werd er een feestje gebouwd door de DJ en alle lopers op ons plein met uitzicht op de Capitol. In de middag had ik mijn au pair meeting in Old Town Alexandria, waar we koffie dronken in een Frans restaurantje en ons werk bespraken. Normaal is hier eigenlijk weinig aandacht voor tijdens onze au pair meetings dus het was goed om eens goed te praten als groep en te reflecteren op hoe het gaat bij iedereen.





Afgelopen weekend was een raar weekend. Ik was in de sportsport vrijdagavond toen de berichten over Parijs in het nieuws verschenen. Het is hier natuurlijk zes uur eerder dus de hele avond heb ik CNN nog aan gehad. Afschuwelijk en ook even spannend omdat ik een aantal au pairs ken uit Parijs. Onze oude au pair woont vlakbij Parijs, maar iedereen was gelukkig veilig. Zaterdagavond ging ik met Simone en twee andere au pairs naar Robin Schulz in de Echostage in DC en dat vond ik toch weer heel raar. De hele dag heb ik met de gedachten rondgelopen 'de mensen in Parijs gingen ook naar een concert en dachten een leuke avond te gaan hebben'. De controle was streng op zaterdagavond dus het voelde veilig en ik heb een hele leuke avond gehad. Zondag ben ik met een nieuwe (Duitse) au pair naar de kerk geweest. Een hele jonge, open kerk met een band. Heel bijzonder. Zondag was het ook tijd om mezelf om te toveren tot piet. 5 december gaan Simone en ik helpen met het Sinterklaas feest op de Nederlandse Ambassade. We moeten nog even de liedjes gaan oefenen en een trucje leren voordat we er klaar voor zijn..



Het zijn dus nog steeds drukke tijden hier! Vijf dagen in de week werken, elke dag sporten, vrijwilligerswerk en school. Ik ben inmiddels gestart bij het Amerikaanse Rode Kruis en ik heb mijn eerste Engelse lessen gehad aan de universiteit. Ik heb nu twee avonden in de week school tot half 10. Dat is best pittig maar ik vind het zo fijn om weer naar school te gaan! Ik heb school altijd leuk gevonden maar het was voor mij inmiddels alweer een jaar geleden. Tot eind december volg ik deze lessen en komend weekend heb ik ook mijn psychologie lessen aan de Long Island University, samen met Simone. Dat wordt dus vrijdagochtend vroeg op om richting New York te gaan en dat weekend verblijven we op de campus. Daar heb ik zin in!

Ik heb zo'n twee weken geleden een blog geschreven voor Travel Active en deze is in twee delen geplaatst op de website. Bij deze de link:

http://blog.travelactive.nl/au-pair-ghislaine-in-amerika-wat-is-het-goed-dat-ik-deze-stap-heb-gezet/

http://blog.travelactive.nl/ghislaines-amerika-avonturen-part-2-een-paar-weken-geleden-kwam-ineens-uit-het-niets-de-twijfel-opzetten/

Ik ga vanaf nu elke maand een blog schrijven voor Travel Active. Heel erg leuk!
Nog anderhalve maand en dan ben ik weer in Nederland! Het aftellen kan nu echt beginnen en ik kan niet wachten mijn lieve familie en vrienden weer te zien.

Heel veel liefs

XXX Ghislaine

Reacties

Reacties

vera

Lieverd,
Wat een verhaal heb je weer geschreven. Voor mij is dit allemaal niet te bevatten, zoveel als er gedaan wordt.
Goed weer nog, die eerste foto's en prachtige herfstkleuren later. heel erg mooi.
Gezellige foto's met mams en je bonus vader.
Nu uitkijken naar december om hier in NL weer druk te zijn.
Lieverd tot de volgende keer en...... geniet van je tijd.
Kus Vera

Je mams

Poeh dat was een verhaal zeg! Leuk om ons hele avontuur weer terug te lezen. Ik dacht dat ik actief was, maar jij verslaat me toch fors op dat gebied. Maar je bent nog jong en vol energie, ik ben trots op je dar je het allemaal doet en je ook nog even voor een ander inzet!
Dikke kus xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active