Ghislaine in the USA!

Familiebezoek

Hoi allemaal!

Wat heb ik een fijne tijd achter de rug! Na het plaatsen van de vorige blog stond ik op het punt om op vakantie te gaan. En niet zomaar een vakantie.. Op zaterdagochtend zou ik naar Boston vliegen om daar mijn familie te gaan zien! Dit bezoek stond al maanden gepland en wat keek ik er naar uit. Na vijf maanden mijn gezin weer zien. Op vrijdagavond had ik nog een au pair meeting, een baseball wedstrijd, en daarna ging ik snel naar bed want de supershuttle zou de volgende dag om half zes al op de stoep staan. Ik was er helemaal klaar voor. De vlucht stelde weinig voor. In ruim een uur zat ik al in Boston. Tijdens het wachten op mijn koffer stond ik continue om me heen te kijken. Na een tijdje kwamen mijn moeder en Stephane aanlopen. Het kon zo in All You Need Is Love. Naar elkaar toe rennen. Tranen in de ogen. Het was zo onwerkelijk. En na een paar uur was het weer zo normaal. Alsof ik nooit was weggeweest. Ik praat elke dag met mijn moeder op facetime dus ik was van alles op de hoogte, dat scheelt natuurlijk ook, maar toch was ik verbaasd dat het weer zo snel voelde alsof ik gewoon thuis was. We reden naar de camping en daar zag ik de rest van de familie weer voor het eerst. Zo fijn! We verbleven op een camping midden in het bos, waar ook vrienden van Stephane naartoe kwamen. Het was zo koud! Ik ben momenteel gewend aan een graad of 30, maar daar was het 19 graden. Stond ik dan met een koffer vol korte broeken en jurkjes.. Dus liep ik dit weekend maar in mijn relaxbroek. ‘Heb jij nou een pyama aan?’…. ‘Neehee’.

We hadden een RV gehuurd, dus de roadtrip kon beginnen. Zaterdag bleven we op de camping, maakten we een wandeling en hielden we een bbq met als toetje natuurlijk marshmallows.







De volgende dag vertrokken we op tijd richting New Jersey. Hier hadden we een camping vlakbij een treinstation geregeld, want we wilden op maandag graag naar New York City. Dit was al met al nog een hele rit, maar maandag om 10 uur stonden we in de stad! Ik heb na een paar weekenden New York de stad inmiddels redelijk goed leren kennen dus dat kwam goed uit voor de rest. We gingen natuurlijk naar alle bekende plekken aangezien het voor alle kinderen de eerste keer in New York City was. Central Park, de Freedom Tower, Wallstreet, Empire State Building, Times Square, etc. Het was een vermoeiende en vooral leuke dag.




Op dinsdag reden we naar Lancaster, waar we ons verdiepten in de wereld van de Amish. Dat vond ik erg boeiend. Het is een heel ander leven dan dat van vele anderen. Geen gebruik maken van elektriciteit, geen auto, speciale kleding. Het was zo gek om de paarden met koetsen te zien gaan tussen de auto’s door. We hadden een leuke camping met zwembad, dus aan het einde van de dag was het tijd voor een lekkere duik. Alle campings die we hadden waren erg goed. Schoon sanitair, een zwembad. Het blijft ook met een RV natuurlijk gewoon kamperen.. Hutje mutje op elkaar in zo’n relatief kleine ruimte, oncomfortabele bedden, niet weten waar je al je troep moet laten, improviseren met koken. Tegelijkertijd was het zo’n leuke sfeer. Elke ochtend op tijd de weg op met die grote bak. Gezellig wat kletsen en veel van de omgeving zien terwijl je comfortabel zit en al je spullen bij de hand hebt. Pennsylvania was bijvoorbeeld echt een hele leuke staat om doorheen te rijden. Een mooie groene omgeving met prachtige huizen. Woensdag was het tijd voor het strand! We reden naar Rehoboth Beach, waar we vlak voor aankomst nog een flinke regenbui kregen. Gelukkig werd het vrij snel droog en konden we naar het strand. Ik kan het alleen niet laten me zorgen te maken over haaien ;) Lekker stom, ik weet dat het honderden kilometers verderop was aan de oostkust, maar voor mij niet te diep de zee in! Donderdag opnieuw een stranddag, maar deze keer Ocean City, Maryland, in de ochtend en Assateague Island in de middag. Ocean City vond ik zo leuk! Als je het op google opzoekt zie je hoe apart dit eruit ziet. Heel lang, met links de boulevard en rechts het strand. Het is een echte familiestad. Veel eettentjes, winkels, pretpark attracties. Ik wil zeker een keer terug om het ook in de avond te zien, want dan zal het vast veel drukker zijn. Assateague Island staat bekend om de honderden wilde paarden die hier leven en overal rondlopen. Het was behoorlijk druk op de stranden, dus de paarden bleven helaas op de parkeerplaatsen. Ook heel apart natuurlijk. Ze waren niet heel schuw, maar er was wel gewaarschuwd niet te dichtbij te komen. Ze doken zelfs de vuilnisbakken in en openden vuilniszakken om te kijken of er nog eten in zat. We bleven hier tot het donker werd. Er was een wandelpad door de duinen dus we besloten dit voor het eten te lopen. De eerste vijf minuten waren prima, maar daarna werden we belaagd door muggen. De muggen waren de hele week al erg hardnekkig op alle plekken waar we verbleven, maar dit sloeg alles. We renden achter elkaar gillend zo snel mogelijk het wandelpad af om terug naar de RV te gaan. Ik weet zeker dat dit er echt belachelijk uitzag ;)















Vrijdag was het tijd om richting Virginia te gaan! Na uren in de auto lunchten we in Great Falls Park, waarna we naar mijn huis reden. Alleen mijn hostvader was thuis dus mijn familie kon hem alvast ontmoeten. Daarna gingen we in Arlington naar de Beergarden, waar het erg druk was en een band stond te spelen. Daarna aten we bij de Italian Store. Ik was zo blij om eindelijk te kunnen laten zien waar ik woon. Al die maanden vertel ik erover, stuur ik foto’s, maar er werkelijk rondlopen is heel anders. Het betekende veel voor mij om een stukje van mijn leven hier te laten zien. Mijn broertjes zouden in mijn huis slapen dit weekend, dus toen de rest richting de camping ging, nam ik de jongens mee naar DC om te stad te zien in het donker. De volgende dag gingen we met z’n allen naar DC. Ik met een verdoofde kaak. Ik had even pech deze week.. Mijn vulling in mijn kies moest er uitgerekend in Amerika uitvallen. Medische zorg is hier zo duur dus dat was even een tegenvaller. Ik kon gelukkig bij een tandarts terecht op zaterdagochtend om 8 uur en 45 minuten later stond ik 300(!) dollar armer weer buiten. We liepen uren in DC om alle monumenten te bekijken, de botanische tuin en de National Gallery of Art, allemaal gratis ;) In de avond organiseerde mijn hostfamilie een barbecue bij ons thuis. Ook de ouders van mijn hostmoeder kwamen gezellig. Ik had de kinderen een week niet gezien en was zo blij om ze weer te kunnen knuffelen. J. en L. vonden de aandacht wel wat en speelden uren met iedereen. Het was een super gezellige avond en ik voelde me erg gelukkig nu ik mijn beide families, want zo voelt het toch inmiddels, bij elkaar te hebben. Mijn hostmoeder stond er aan het einde van de avond op dat iedereen zou blijven slapen. Dus waren er ineens zes mensen meer in huis die nacht. Ik vond het zo lief dat ze dit aanbood en ik denk dat ik voor mijn hele familie kan spreken dat iedereen blij was om een nacht in een normaal bed te slapen.











In de ochtend maakte mijn hostmoeder American pancakes voor iedereen en daarna gingen we naar het zwembad. Aangezien we de afgelopen week elke dag op tijd opstonden en uren in de auto zaten om zoveel mogelijk te zien was iedereen wel toe aan een relax dagje. Deze dag was voor mij dubbel. Het was heel leuk, maar ik voelde ook dat het afscheid er aan zat te komen. Daar had ik het best moeilijk mee. Het voelde weer zo normaal en door dit avontuur ben ik alleen maar meer gaan zien hoe belangrijk de mensen om je heen zijn. En ik heb gewoon zo’n leuke familie ;) Serieus, ik ben zo blij met mijn gezin. De gezelligheid, de humor, alles kunnen bespreken. Nu was het bijna tijd om iedereen weer maanden te moeten missen. Na een lekkere middag aan het zwembad kookten we bij mij thuis en na het eten was het dan zover. Ik neem me steeds voor om de tranen in de houden, zoals bij mijn vertrek op 2 maart en toen mijn opa weer naar huis ging, maar waarom lukt dit nooit?!?! Ik ben zo slecht in afscheid nemen! J. en L. vonden het ook erg jammer dat iedereen weer ging. Vier speelmaatjes extra vonden ze geweldig. De tijd is voorbij gevlogen. Het was een mooie week met elkaar. Nu is het tijd om weer aan de slag te gaan. Er staan wel weer andere leuke dingen op de planning, die zien jullie snel voorbij komen!

Veel liefs,

Ghislaine

Reacties

Reacties

Dad

Nice story!!! :-)

Anouk

Hee Ghislaine,

Leuk om je ervaringen weer te lezen! En wat leuk dat je je familie weer hebt kunnen zien! Ik begrijp dat het afscheid moeilijk was, maar ook daar kom jij wel doorheen ;). Voor je het weet ben je weer in Nederland en wil je juist weer terug haha.

Veel plezier weer en tot verhaals!

vdwjasperse@gmail.com

Je hebt het goed gedaan meid.
Iedereen heeft thuis goede herinneringen. Over een paar jaar zie jij weer de foto's en kun je er op terug kijken.

Lilianne

Gewèldig!

Je mams

Met veel plezier je verhaal van onze eerste week gelezen. Wat was het toch fijn om elkaar te zien en wat was het balen om afscheid te moeten nemen. We hebben de foto's om nog eens na te genieten. Geweldig was het om te zien hoe je daar leeft en wat een fantastisch gezin je hebt getroffen! Je doet geweldige dingen en ik heb je na 5 maanden als een ondernemende en zelfverzekerde vrouw terug gezien. Je groeit in dit jaar , mogelijk als je niet uitkijkt ook in de breedte met al die donuts ;), maar ik weet dat je hier de rest van je leven nog met plezier op gaat terugkijken. Ik kijk alweer uit naar de volgende trip!

Dikke knuffel van je moeder. Xxx

Ghislaine

Dank jullie wel voor de leuke reacties! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active