Ghislaine in the USA!

Korte blog

Eindelijk kunnen we allemaal van de zomer genieten! Alhoewel, ik zie voor de komende dagen niet erg mooi weer op de planning in Nederland. Ik hoop dat jullie toch allemaal leuke plannen hebben en de bewolking en regen snel weer plaats maakt voor zon! Hier is het flink zweten, maar we hebben ook regelmatig erg aangename dagen. Het thema van mijn afgelopen dagen is ‘steeds weer iets nieuws’. Regelmatig denk ik terug aan mijn leven in Nederland. Wat deed ik toen in mijn vrije tijd? Wat zijn de verschillen met mijn leven hier? Nieuwe dingen doen staat dan zeker bovenaan het lijstje. Want wat deed ik thuis? Natuurlijk ging ik graag op pad, maar dit bleef toch meestal binnen mijn eigen stad. Ik had een leuke tijd met mijn vriendinnen en familie en werkte hard voor school, maar was ik zo ondernemend als nu? Nee! Zeker niet. Ik ben veranderd en heb een nieuwe kant van mezelf ontdekt. Ik sta veel meer open voor andere dingen. Ik weet nooit wat er weer op mijn pad komt en dat vind ik leuk. Bij mijn hostfamilie sta ik nu bekend als die iets wat gekke Nederlandse au pair die midden in de nacht de bus pakt om in haar uppie naar New York te gaan met alleen een handtas voor het hele weekend. Thuis zou er een hele koffer mee zijn gegaan en was ik niet alleen naar zo’n grote stad gegaan. Ik ben zo veel weg van huis. Dat maakt me af en toe een beetje rusteloos, maar tegelijkertijd kan ik het ook niet laten. Er zijn nog zoveel dingen die ik wil doen. De afgelopen dagen was ik ‘gewoon’ in DC en steeds is er wel weer iets om te doen. Zo ging ik tijdens mijn ‘home alone’ weekend op zondag met vriendinnen naar de Tidal Basin om daar een waterfiets te huren. Ik geloof dat ik de enige was die zo stralend zat te trappen op die waterfiets.. Ik vind dat stiekem gewoon heel erg leuk. Het deed me ook denken aan onze familievakanties in Frankrijk, waar we elke zomer wel een waterfiets huurden om op het meer van Annecy rond te dobberen.

Verder ging ik afgelopen week voor het eerst naar ‘Screen on the green’. In de zomer worden er filmavonden gehouden in DC op de National Mall. Elke maandag wordt er een groot scherm in het midden van de Mall geplaatst waar, zodra het rond negen uur donker is, een film wordt afgespeeld. Iedereen neemt eten mee (overbodige informatie) en kleedjes om te genieten van deze ‘bioscoop’ buiten. Ik vond het zo leuk! Uitzicht op de Capitol, de hele mall vol met mensen en dan wachten tot het donker wordt. Bugspray is de enige niet overbodige luxe waar ik niet aan had gedacht. Ik val erg in de smaak bij de Amerikaanse muggen dus ik zie er momenteel uit als een kind met waterpokken..

Dinsdag stond mijn eerste baseball game op de planning. In DC staat het Nationals Stadium, met plek voor 40 000 mensen. Ik was verbaasd dat het op een doordeweekse dag zo druk was, want het zat bijna helemaal vol! Een baseball wedstrijd duurt drie uur en ik vind dit persoonlijk een tikkeltje te lang. Veel mensen blijven niet de gehele wedstrijd en het is vooral een moment is om gezellig bij elkaar te komen, te eten, naar sport te kijken en dan na een uur of twee weer naar huis te gaan. Ik ben zelf meer een fan van basketball. Daar zit wat meer actie in. Toch is het leuk om ook dit weer meegemaakt te hebben, want sport is toch een groot ding in de Verenigde Staten. Het brengt mensen samen en dat vind ik leuk om te zien.

De afgelopen tijd ben ik regelmatig op pad geweest met Amerikaanse vrienden. Ook dit begint nu een beetje op gang te komen en dat vind ik leuk. Het is goed voor mijn Engels en natuurlijk weten mensen van hier precies wat de leuke plekken zijn om naartoe te gaan.
Met de kids gaat het goed. Af en toe zijn ze even stout, maar verder zijn het schatjes. Deze week hadden ze in de ochtenden legokamp en volgende week gaan ze naar het fiets zomerkamp. Aan het einde van de week gaan ze met alle kinderen naar DC fietsen! Ik ben erg benieuwd hoe L. en J. dat gaan doen. Ik ben alvast de conditie een beetje aan het oppeppen ;) Afgelopen week heb ik ze, nadat ze er zelf om vroegen, lopend van het kamp opgehaald. Dit was zo’n 1.3 kilometer en dit zijn ze echt niet gewend. Ze deden het erg goed! Verder parkeer ik steeds ver weg van waar we moeten zijn om in ieder geval een paar extra stappen te lopen.. Alles lopend of fietsend doen kan helaas gewoon niet. Fietsen met de kinderen hier is te gevaarlijk en alles ligt, ook al zegt iedereen dat het dichtbij is, toch kilometers van elkaar vandaan. Afgelopen zaterdag was mijn hostmoeder jarig dus we gingen gezellig met het gezin uit eten in een visrestaurant. Hier at ik mijn eerste oesters. Ik vind het maar raar smaken.. De foto hieronder zegt genoeg.














Ik heb het momenteel erg druk en moet nu snel naar mijn au pair meeting dus ik ga de blog nu weer afsluiten, maar jullie kunnen snel weer een nieuwe verwachten! Succes met de storm morgen in NL. Niet wegwaaien ;)

Liefs Ghislaine

Reacties

Reacties

vera

Lieverd,
Heb alles weer gelezen.
Weer allerlei avonturen, geweldig.
Ik weet dat jouw familie bij je is, op dit moment.
Maak leuke foto's en post ze hier ook.
Groet voor allemaal.
Vera XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active