Ghislaine in the USA!

Ruim vier maanden in DC

Hoi allemaal!

Nu ik eindelijk een avond thuis ben kan ik op mijn gemakje een nieuwe blog schrijven. Ik ben alleen thuis dit weekend en dat is best gek. Ik ken dit huis niet anders dan met de kinderen en/of mijn hostouders thuis dus het is nu erg stil. Ik geniet er wel van hoor en ik vermaak me prima, maar dat vertel ik straks! We beginnen bij het begin, ruim twee weken terug. Toen stond ik op het punt om naar New York City te gaan met Simone en wat hadden we daar zin in! Vrijdagavond kwam Simone naar mij toe en maakten we ons klaar om te gaan. Simone zou zaterdag bij mij logeren dus we maakten een bed klaar zodat we dat zaterdagavond laat niet meer hoefden te toen. Dat voelde zo raar! We zaten gezellig op bed te kletsen alsof het een logeerpartijtje was, maar we zouden nooit naar bed gaan die avond! We moesten om elf uur richting Union Station om daar de nachtbus naar NYC. Na enige stress, omdat er gewerkt werd aan de metro, waren we toch op tijd voor de bus. Ik deed geen oog dicht want we hadden, net als de vorige keer, dezelfde buschauffeur die de airco graag zo hoog mogelijk zet. Na vijf uur in een rijdende koelkast waren we zo blij om in New York te zijn. Om zes uur ’s ochtends stonden we foto’s te maken van onze slaperige gezichtjes op Times Square. Ik ben dol op New York in de ochtend. Het is heerlijk stil, maar niet te stil. Er zijn al genoeg mensen op straat, de starbucks is al open. Het is zeker ‘the city that never sleeps’. We maakten een lange wandeling in Central Park, een van mijn inmiddels favoriete plekken in de stad. Het is zo groot en het is een heerlijke plek waar je bijna zou vergeten in wat voor drukke stad je bent. Verder gingen we naar de Brooklyn Bridge en SOHO (waar we niets kochten! Dat is een applaus waard). Het regende flink aan het einde van de dag dus we dronken een wijntje in een leuk restaurantje en aten bij Big Daddy’s. Simone was hier al eerder geweest en wist dat ze hier goede milkshakes en hamburgers hebben. Volledig uitgeput pakten we om 20.00 de bus weer terug naar DC. Er zat bijna niemand in de bus dus dat was super fijn. We hebben bijna de hele busrit liggen slapen en na nog een lange metrorit (de metro’s rijden in het weekend wel ’s nachts in DC maar niet erg vaak) lagen we om half 3 eindelijk in bed. Heerlijk! We sliepen uit, lunchten zondag bij Joe’s Pizza Place en keken daarna de film Kingsman op ons grote scherm in de kelder. Een top weekend!










Daarna was het weer tijd voor een nieuwe werkweek. De kinderen gingen deze week naar gymnastiek kamp in de ochtend en dit vonden ze geweldig. Het zag er ook erg leuk uit! Ik wilde ook wel, maar L. zei dat het helaas alleen voor kinderen was ;) L. kon het me af en toe heel erg moeilijk maken. Ze had weer af en toe haar buien waarin ze niet wil luisteren. Donderdag wilde ze weer niet aankleden. Ik bleef consequent en ze begon hard te schreeuwen, maar ik wil dat ze weet dat dit niet de manier is om dingen voor elkaar te krijgen. Ik ben met J. naar beneden gegaan om te ontbijten en zei dat ze naar beneden kon komen als ze aangekleed is. Tien minuten later kwam ze naar beneden, aangekleed, en zei heel lief en rustig tegen me ‘Ghislaine, ik heb ook mijn bed opgemaakt’. En dan kan ik alleen maar smelten omdat het echt een lieverd is. Het zijn allebei schatten. J. is heel rustig en is echt een goedzak. Een slimme, lieve en sociale jongen. Vrijdag hadden ze geen kamp omdat het de dag voor the 4th of July was. De kinderen konden dus uitslapen en ik hoopte ook op een uurtje langer maar wie hoorde ik om zeven uur al beneden rennen? ;) We keken gezellig een aflevering van Planet Earth bij mij in bed. Dat vinden ze zo gezellig en ze vragen er constant om ’s avonds maar dan heb ik vaak geen tijd. In de avond gingen we naar de ouders van mijn hostmom voor een barbecue en vuurwerk. Dat was erg gezellig en ik geniet zo van deze familiemomenten. Zaterdag was het dan tijd voor de 4th of July! Ik ging naar DC voor de parade. Iedereen in rood, wit en blauw gekleed. Overal Amerikaanse vlaggen. Het was superdruk in de stad. Ik voelde me ondanks alle festiviteiten niet zo happy (heimwee, waar ik weken geen last van heb gehad) en na een grote plensbui hield ik het voor gezien en ging naar huis. Daar werd ik weer met leuk gezelschap en lekker eten opgewacht. In de avond keken we vanuit Rosslyn, net buiten DC, naar het vuurwerk in de stad. We hadden prachtig uitzicht op de monumenten. Dat maakte mijn dag toch weer goed. Zondag ging ik naar de sportschool en wat winkelen en verder deed ik het rustig aan. Daar was ik even aan toe na alle drukte van de afgelopen weken. Wat kan ik dan blij worden van L. die al naar de deur rent om me een knuffel te geven als ik maar eventjes ben weggeweest.








Deze week gingen de kinderen naar art camp in de ochtend. Ze zijn straks van alle markten thuis. In de middagen gingen we naar het zwembad, naar de bibliotheek en een indoor speeltuin. Van dat laatste waren ze doodmoe. Hun gezichtjes waren knalrood en ik heb ze nog nooit zoveel water zien drinken. Na anderhalf uur VROEGEN ze of we naar huis konden! Woensdag ging ik een stukje met ze lopen, maar overal waar ik ga volgt de regen mij de afgelopen weken. Zeiknat kwamen we terug. De kinderen vonden het eigenlijk wel grappig. Gillend door de straat naar huis rennen mocht nu want ik deed het ook ;) Na werktijd was ik elke avond op pad. Met vrienden uit eten, zumba, de bibliotheek, naar Sandra om een vakantie te plannen. Dit laatste ben ik nu druk mee. Ik heb een extra week vakantie in augustus dus we zijn druk bezig geweest met het maken van een plan. We gaan eerst een vierdaagse bustour doen naar de Niagara Falls en Canada en daarna vliegen we naar Chicago! Ik kan niet wachten! Vrijdagmiddag had ik even mijn rustmomentje want mijn hostfamilie ging al om 2 uur weg voor hun weekend New Jersey. Ik lag lekker een middagje aan/in het zwembad. In de avond kwam Sandra langs om onze vlucht naar Chicago te boeken en een film te kijken. Een gezellig meidenavondje met iets te veel snacks. Vandaag ben ik naar DC gegaan want ik wilde naar de Library of Congress. Dit is met 160 miljoen items de grootste bibliotheek ter wereld. Hier kun je gratis een toegangspas laten maken om vervolgens heeeel slim te worden ;) In de main reading room mag je helaas geen foto’s maken.. Het is er prachtig (de foto van de binnenkant heb ik dus maar even van google gehaald). De meeste boeken kun je zelf niet bij en kun je online aanvragen. Dan wordt het boek voor je opgezocht en vervolgens naar de leeszaal gebracht. Wel stonden er in de psychologie kast waar je zelf bij kunt een hoop interessante boeken, dus zonder iets op te vragen kan ik de komende tijd al mijn lol op. Hier kan onze bibliotheek in Arlington echt niet tegenop dus hier pak ik graag de metro voor! Daarna ging ik naar het Smithsonian Museum of American History. Wat een mooi museum is dit! Ze hebben zoveel over allerlei onderwerpen! Van transport en eten tot politiek en oorlogen. Zeker de moeite waard om te bezoeken. Nu geniet ik van mijn laatste avondje alleen thuis. Ik heb lekker gekookt, mijn blog kunnen schrijven, ondertussen wat naar sharkweek gekeken (nu ga ik nooit meer de zee in hier..).Voor ik het weet zijn ze weer thuis. Toch kan ik niet wachten om ze weer een knuffel te geven want alleen, met de vissen.., is ook maar alleen.










Ondanks af en toe een moeilijk momentje leef ik hier mijn droom na. Ik hou van mijn hostkinderen, ik reis, ik heb nieuwe vriendinnen gemaakt en ik leer zoveel! Ook wordt de band met mijn hostouders steeds hechter en ben ik enorm blij dat ik deel uit mag maken van dit gezin.

Geniet van de zomer in Nederland en tot de volgende blog!
X

Reacties

Reacties

Vera

Lieverd,
Wat een fantastisch verhaal heb je weer verteld.
Ook weer leuke foto's die bij het verhaal horen.'
Wat maak jij een hoop mee en............. je maakt friends for ever, dat is ook mooi om te lezen.
Jouw kindjes zullen deze nanny niet snel vergeten, ook die dondersteen (meisje) niet.
Zo goed hoe je voet bij stuk houdt.
Je bent heel openhartig met je verhaal en geeft jezelf ook ruimte om over je heimwee te schrijven. Natuurlijk gaat dat op spelen, maar tegelijkertijd zet je er wel dingen tegenover die je mag meemaken / beleven.
Meid laat je heimwee af en toe maar even opspelen, daarna in de kast en weer genieten van wat je allemaal doet/ ziet enz.....
De familie thuis zal wel aan het aftellen zijn, doe jij dat ook maar, voor je het weet zit je al weer in augustus de volgende vakantieweek te vieren.
Mazzelkont!!!!!
Bij ons is de vakantie begonnen, blijven lekker in NL. Hoef mij dus niet druk te maken over de reis en vliegen.
Kan Nico gewoon met zijn groenten tuintje in G.R. verder.
Wij gaan eerst thuis nog wat dingen doen en dinsdag 1 dagje sauna (dat is speciaal voor mij, heerlijk).
Dan zullen wij dinsdag naar G.R. gaan. Heerlijk de rust opzoeken.
Nou lieverd, maak er weer wat gezelligs van.
Dikke dikke kus (je weet het, dat is een dikke smakkerd)
van mij. XXX
Vera

Lilianne

Jouw verhalen zijn altijd leuk leesvoer op de zondagochtend, Ghislaine! Wat maak je toch veel mooie dingen mee! Ik kijk al weer uit naar je volgende blog! Liefs van ons alle 4!

Stéphane

Waoh! Dat is wat in een paar weken.
Ik maak niet direct een link tussen 4th of July en vliegende dinausoren maar er is vast een verklaring...
Ik onthoud die adres van Big Daddy's, ik ben vast welkom met mijn 1.93m. Ik trakteer over een paar dagen.
Wees klaar de meute (x6) is op komst en dat gaat je leven in de US veranderen. Liefs.

Je mams

Je zou absoluut de mooiste president van de VS zijn...Maybe you should run for candidate;). Staat je echt goed vanachter dat ding een speech geven! Nog even mogen we even in je avontuur delen, we kijken ernaar uit!

Dikke knuffel, je mams

Ghislaine

Wow, wat leuk om wakker te worden met zoveel reacties! Heel erg bedankt!

Ik kijk er ook naar uit mama en Stéphane (ik weet zeker dat ze je binnen zullen laten ;))!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active