Ghislaine in the USA!

Mijn nieuwe werkplek: het zwembad..

Hoi iedereen!

De zomervakantie is bijna aangebroken en dit zorgt ervoor dat mijn werkweken er nu anders uitzien. Twee weken geleden had L. haar graduation van preschool. Ik heb me laten vertellen dat ze hier elke gelegenheid aangrijpen voor een ceremonie. Dus daar kwamen alle vier/vijf jarigen met hun mutsjes voor hun graduation. De preschool zit naast een kerk en de ceremonie werd in deze kerk gehouden. Alle kinderen stonden op een rij voorin de kerk en wie stond er als een prinses naar iedereen te zwaaien? Natuurlijk, L.. Mijn hostkid is me toch een exemplaar. Met haar vijf jaar heeft ze al zo’n persoonlijkheid en dat kan heel erg grappig zijn. Ze zegt wat ze denkt, ze staat graag in de belangstelling en ze maakt regelmatig grapjes in de hoop dat ik er in trap. Het was leuk om bij zo’n Amerikaanse graduation te zijn. Na de ceremonie was er een lunch op school. De twee dagen daarna had L. nog school en daarna zou mijn schema veranderen naar hele dagen werken. Ik kon dus nog heel even genieten van mijn vrije uurtjes van half tien tot 1 uur. Het afscheid op school vond L. lastig, vooral het gedag zeggen tegen de juf. Ze bleef maar knuffels geven. De lange dagen waren voor mij ook wennen. Die pauze in de ochtend breekt normaal echt mijn dag en nu zijn het ineens dagen van 9.5 uur. Ik kan me ineens goed voorstellen hoe het is om fulltime moeder te zijn. Eten maken, opruimen, de was doen, terwijl je ondertussen ook de kinderen genoeg aandacht wilt geven. En natuurlijk heb je soms ook de ergernissen. Die aanwezige persoonlijkheid van L. is vaak heel leuk maar soms kan ze het me ook lastig maken. Het kan soms doorslaan in brutaal gedrag of ze luistert niet (zoals ieder ander normaal kind). De strijkkralen zijn momenteel erg populair in dit huishouden en dit zorgde een van de ochtenden voor een enorme puinhoop. L. weigerde het op te ruimen en zei dat ze het niet kon. De dag daarvoor had ze ook iets laten vallen en het keurig zelf opgeruimd. Ik had wel door dat ze gewoon geen zin had om het op te ruimen. Ze bleef zeuren en constant mijn naam roepen, ondanks dat ik daar niet op in ging. Mokkend lag ze 45 minuten onder de tafel. Ze gaf niet snel op maar ik ook niet! De kinderen weten dat ik consequent ben maar natuurlijk worden de grenzen af en toe opgezocht. Uiteindelijk gaf ze het op en heeft ze het zelf opgeruimd. Ik kan zelf niet tegen de hele dag thuis zitten, dus elke dag ging ik wel met L. op pad. Naar het zwembad, de bibliotheek of een park. Ik vond het toch wel vervelend voor J. dat hij nog op school zit terwijl wij nu zoveel tijd hebben om leuke dingen te doen. Daarom sprak ik met hem af dat ik straks in de zomervakantie een dag alleen met hem op pad ga en hij mag kiezen waar we naartoe gaan. Dat vond hij een goed plan. Het weekend zou druk worden. Oma (vaders kant) kwam logeren omdat L. jarig was. Mijn hostfamilie had een deel van het zwembad afgehuurd op zaterdag en hier hebben we haar verjaardag gevierd. Er was taart, er werd pizza besteld. Eten, eten en nog eens eten.. En veel drukke, vrolijke kinderen die allemaal het zwembad in gingen. Mijn eerste Amerikaanse verjaardagsfeest. Wat een groot feest voor een vijfjarige! Dat was leuk om mee te maken. Foto’s plaats ik niet i.v.m. de privacy van alle kinderen. Na het feest bleef ik lekker de hele middag aan het zwembad liggen. Boekje erbij, veel water en af en toe een duik nemen. Eindelijk eens een dagje rust! Die avond viel ik al om half tien in slaap. Dat had ik blijkbaar even nodig. Zondag sprak ik af met twee vriendinnen om te lunchen en daarna had ik mijn maandelijkse au pair meeting. L. had haar ballet voorstelling maar daar kon ik dus niet heen. Achteraf hoorde ik dat ze bijna het podium afgesleept moest worden. Ze kon geen genoeg krijgen van het klappende publiek ;)


Vorige week was een drukke week. Mijn eerste week met vijf lange werkdagen. We gingen bijna elke dag naar het zwembad (het leven van een au pair is zo vervelend..). Woensdagmiddag had J. early release dus toen konden we gezellig met z’n drieën naar het zwembad. Donderdag maakte ik Nederlandse pannenkoeken voor iedereen. Ik kocht Nederlandse kaas om ook kaaspannenkoeken te maken. L. was de eerste die ze probeerde en zij zei eerst ‘Ik vind het niet lekker’. Ze zag mijn verbaasde gezicht waarna ze vervolgens zei ‘just kidding’. De grappenmaker. Iedereen vond het erg lekker. Op vrijdag ging ik met L. naar haar opa en oma (moeders kant). Zij hadden een uitgebreide lunch voor ons gemaakt, zo lief, en daarna gingen we naar het zwembad. We hadden allemaal een erg leuke dag. Ik kan het zo waarderen dat ik in de familie wordt opgenomen. Soms mis ik echt de familiemomenten want het gezinsleven is hier heel anders. Het allemaal apart eten kan ik bijvoorbeeld niet aan wennen. Een dag zoals deze vrijdag voelt dan goed. En toen was het alweer weekend! Tijd voor wat ontspanning na een drukke week werken en elke dag naar de sportschool te zijn geweest (dat was echt even nodig..). Vrijdagavond ging ik uit eten en zaterdag ging ik naar Clarksburg, 40 minuten vanaf mijn huis, voor een gezellig weekend bij Simone. We gingen naar het zwembad (ja, weer) en daarna naar een sushi restaurant en de bioscoop met twee vrienden van Simone. Ik bleef in Clarksburg slapen en met dezelfde groep gingen we de volgende dag richting Annapolis voor een dagje strand. Daar gingen we heen in een grote Amerikaanse wagen met Duitse en Nederlandse muziek op ;) Mijn eerste keer in de zee zwemmen dit jaar, dat was genieten. Daar kan een zwembad niet tegenop. Rond zes uur kwamen er grote donkere wolken aan en net voordat het hard begon te regenen zaten we in de auto. Het weer kan zo snel omslaan. Vooral door de warmte en vochtigheid kan het ineens heel hard onweren. Ik reed om negen uur ’s avonds terug naar huis en kreeg onderweg een grote lichtshow te zien.





Deze week is de laatste week dat ik de lange dagen van 9.5 uur maak. Volgende week starten de eerste zomerkampen en heeft J. ook geen school meer dus dan breng ik ze elke ochtend naar hetzelfde zomerkamp. Nu gebruiken we de lange dag nog goed voor leuke uitjes. Daarom ging ik afgelopen maandag met L. naar het Natural History museum. Daar hebben ze onder andere een vlindertunnel waar we allebei nog nooit in waren geweest en dat was erg leuk. Maandagavond moest ik ook werken en legde ik voor het eerst in drie maanden de kinderen een keer op bed. Daar keken ze zo naar uit want we zouden eerst nog een aflevering van Planet Earth kijken. Toen om 8 uur ’s avonds ineens mijn hostvader binnen stond vroeg L. dan ook ‘Papa, wat doe jij hier?’ waarop papa antwoorde ‘Omkleden om vervolgens uit eten te gaan. Wat doe jij hier?’ Ik moest zo lachen. Ze was even bang dat de avond anders zou lopen nu papa thuis kwam. Ze probeerden me nog even wijs te maken dat ik van mama vijf boeken moest voorlezen in bed maar daar trapte ik niet in ;)
Wat ben ik al gek op deze kids!

Dit weekend is het tijd voor mijn volgende trip! Philadelphia. Ik kan niet wachten!
Ik hoop dat ik jullie weer een goed beeld heb kunnen geven van mijn leven hier en na het weekend zien jullie de foto’s van Philadelphia verschijnen.

Veel liefs, en ondanks alle leuke activiteiten mis ik jullie!

Ghislaine

Reacties

Reacties

Janny van de Velde

Hoi Ghislaine, wat kun jij toch prachtig schrijven, we krijgen zo inderdaad een inkijk in het leven van jou in Amerika. Het is absoluut leuk om zo al je belevenissen te volgen. Geniet er maar van, voor je het weet is het jaar voorbij hoor! Groetjes uit Middelharnis. xx

vera

Oh Gishlaine wat schrijf je toch leuk. Ik voel mij apetrots als ik zie hoe jij het allemaal regelt.
45 min een strijd leveren met een 5 jarige vind ik super sterk van je.
Je krijgt het nu dus drukker met de vakantie. Gaat je gezin nog met vakantie en mag je dan mee? Wie weet waar je terecht komt.
Nou meissie ik heb alles weer gezien en gelezen. Jij kunt ook aftellen want dan komt jouw familie je opzoeken.
Dikke hug
Vera en Nico xxx

Je mams

Leuk om je hele verhaal weer te lezen en wat kijk ik ernaar uit om straks heel even een kijkje te kunnen nemen in dat Amerikaanse leven van je!
Liefs xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active