Ghislaine in the USA!

Drie maanden in de Verenigde Staten

Na bijna drie weken is het tijd voor een nieuwe blog! De afgelopen weken heb ik erg veel gedaan..! Normaal wil ik elke week of elke twee weken een blog plaatsen, maar het was nu zo druk dat ik er maar niet aan toe kwam. Opa kwam 19 mei aan in de Verenigde Staten dus de negen dagen daarna waren anders dan normaal. Voordat opa hier was had ik nog een leuk en druk weekend. Ik ging naar Clarendon (de wijk in Arlington om ’s avonds te stappen) en hier hebben ze leuke rooftop bars. Perfect voor een mooie zomeravond. Lekker buiten een drankje drinken met een andere au pair. Verder ging ik voor het eerst naar Georgetown! Iedereen had gelijk. Wat een leuke wijk is dit! Het ziet er gezellig uit, er is een haventje met leuke restaurants en uitzicht op wat hoogbouw in Arlington. Ik ging naar het Waterfront park om lekker even te lezen en vervolgens twee vriendinnen te ontmoeten. En dat weekend ging ik ook nog een dag naar Old Town Alexandria. Dat is maar zo’n 10 miles hier vandaan en dit is een schattig klein stadje. Ik ben dol op die kleine stadjes aan het water. Ik had daar een leuke dag met Sandra en we gingen met wat tassen (oeps, weer geshopt) weer naar huis. De avonden ging ik met mijn hostfamilie uit eten. Ik kan niet stil zitten hier..








Na dit weekend begon ik de uren af te tellen! Na mijn werk op dinsdag zou ik opa op gaan halen op het vliegveld. Zelfs de kinderen zeiden al ‘Nog 1 dag en dan komt opa’. Ze keken vooral uit naar zijn koffer vol hagelslag. Toch vond ik dat wel heel lief. Ik praat regelmatig over mijn familie en zeker mijn moeder kennen de kinderen inmiddels goed. Ze komen regelmatig even kijken als ik aan het facetimen ben en zijn vaak erg nieuwsgierig en zeker niet verlegen. Ik had ze dus al het een en ander over opa verteld zodat ze een beetje wisten wie er zou komen. Opa bleef namelijk bij ons in huis logeren want dat had mijn hostmoeder aangeboden. Ze wilde niet dat hij een paar straten verder in een bnb ging zitten terwijl er hier genoeg ruimte is. Erg lief van haar! Ik voelde me heel gek dinsdag. De weg naar het vliegveld was spannend. Voor het eerst in bijna 3 maanden zou ik weer familie gaan zien. Ik kon me er nog niets bij voorstellen. Wat was het gek om elkaar weer te zien en wat was ik blij! En wat was mijn moeder nieuwsgierig ;) Die sprak ik op facetime dus zij was een beetje bij de aankomst hier.


De dagen daarna waren hectisch. Ik bleef gewoon werken overdag en probeerde opa daarna gelijk mee op stap te nemen. De kinderen vonden het prima dat opa hier was. L. had het steeds over ‘the grandpa’ of gewoon ‘opa’ of ‘mister Pieter’. Alle varianten kwamen voorbij. Vooral om ‘the grandpa’ moest ik erg lachen. Ik moest woensdag mijn theorie en praktijk examen doen voor mijn Amerikaanse rijbewijs en ik had in de avond een verplichte au pair meeting dus opa ging overal mee naar toe. Mijn rijbewijs heb ik gehaald en tijdens de au pair meeting ging opa Georgetown in. Ook gingen we op woensdag met L. naar Great Falls, om alvast wat natuur te doen. Opa ging tijdens werktijd vaak alleen DC in. Vrijdag gingen we naar Arlington National Cemetery. In de avond gingen we met mijn hostfamilie naar de Sculpture Garden in DC. Daar was het Jazz avond en iedereen neemt dan hapjes en drankjes mee en gaat gezellig in het park zitten. Dat zie je hier veel meer. Mensen die naar parken gaan, daar sport uitoefenen, picknicken, etc. Zaterdag gingen we de hele dag DC in. De Library of Congres, de Capitol, de Botanic Garden. We liepen van de ene naar de andere plek en legden heel wat kilometers af. In de avond nam mijn hostfamilie ons mee uit eten in een erg leuk Italiaans restaurant langs de Potomac. De ouders van mijn hostmoeder kwamen ook dus het was een gezellig etentje.








Bij ieder graf een Amerikaanse vlag vanwege Memorial Day. Indrukwekkend!



Op zondag gingen we naar Annapolis. Ik ben hier in april al een keer geweest en ik vond het zo leuk dat ik opa er mee naar toe wilde nemen. Ook is het prima aan te rijden vanaf hier en aangezien het Memorial Day was op maandag was het een druk weekend op de weg dus ik wilde geen uren in de auto doorbrengen. We gingen naar de Naval Academy, aten een belachelijk grote lunch (toch opa ;)?) en deden een boottochtje.





Maandag werkte ik niet en zochten we de natuur op. En ik nam opa voor de eerste keer in zijn leven mee naar de Starbucks. Dinsdag was het weer tijd om te werken en ging ik met L. naar het zwembad hier in de buurt. Dit zwembad is maar een paar straten van ons huis vandaan en de hele zomer geopend. Ik haal L. altijd om 1 uur van school en dan is er bijna niemand in het zwembad. Ze vond het geweldig en ik vond het ook erg leuk. Woensdag was de enige dag om nog op pad te kunnen met opa dus we gingen in de avond naar DC om de monumenten in het donker te bekijken. Ik vind de stad zo gezellig in het donker en dan zo mooi verlicht! Ik was wel erg moe na al die drukke dagen. Ik pak al weinig rust en dan ga ik ook steeds nog te laat naar bed om nog even iets op Netflix te kijken of te lezen. Dat moet ik af en toe eigenlijk even laten om wat langer te slapen. Maar het is zo leuk hier en na alle activiteiten kijk ik graag nog even tv voor ik naar bed ga! Ik heb het gevoel dat het zo zonde is om de tijd die ik hier heb niet te gebruiken. Er zijn zoveel dingen die ik wil doen en ik ben hier alweer drie maanden. De tijd vliegt en daarom heb ik het gevoel dat ik geen tijd heb om te niksen. En ik geniet ervan om op pad te gaan, leuke dingen te zien, nieuwe mensen te ontmoeten. Aan dit leven wen je snel en ik vind het heerlijk! Ik merkte nu opa er was dat ik ook trots was om te laten zien hoe ik nu leef en dat ik trots ben op de plek waar ik woon. Washington is naar mijn mening een geweldige stad. Ik begin van deze stad te houden. Het was fijn om een stukje van mijn leven nu aan familie te kunnen laten zien. Natuurlijk vertel ik iedereen van alles, maar het echt iemand kunnen laten zien is erg fijn.





Donderdag vond ik niet zo’n leuke dag.. Het afscheid zat er in een paar uur weer aan te komen. Ik ben niet zo goed in afscheid nemen en het was toch een raar idee dat hij weer naar Nederland zou gaan en ik hem waarschijnlijk 9 maanden niet meer ga zien behalve vanaf een scherm. Ik bracht opa naar het vliegveld en daar namen we enigszins gestrest afscheid omdat de kofferbak niet open ging en hier de koffer in zat. Achteraf bleek dit een domme actie van mij.. De auto (een automaat) stond op de handrem maar niet op de parkeerstand dus dan kun je de kofferbak niet openen. Het duurde ongeveer twee minuten voordat ik dat door had. Sorry opa ;)

Donderdagavond pakte ik mijn ‘normale’ leven gelijk weer op en ging ik er weer op uit. Vrijdag keek ik erg uit naar mijn weekend New York. Ik ging alleen en dit was natuurlijk ook een tikkeltje spannend. Ik nam de nachtbus (iedereen verklaarde me voor gek maar dan had ik tenminste een lange zaterdag in de stad) waardoor ik geen oog dicht deed. Ik had een mooi plekje voorin, bovenin de bus en zat naast een gezellige dame waar ik de halve nacht mee heb zitten praten. Het was ijskoud in de bus dus niemand kon slapen door de kou. En daar stond ik dan om half 6 al op Times Square.. ;) Ik voelde me niet helemaal helder dus een bezoekje aan de Starbucks kon geen kwaad. Daarna liep ik de hele ochtend van de ene naar de andere plek. Grand Central, Bryant Park en het Rockefeller Center. Daar stond ik om half 9 al op het dak. Het was helder dus ik wilde heel graag New York van bovenaf bewonderen. Daarna ging ik naar Central Park. Dit vind ik echt een geweldige plek in New York! De stad is zo druk en in Central Park kom je echt tot rust. Daarna ging ik met de metro naar het nieuwe World Trade Center. Ik kwam op het metro station en bekeek de kaart. Ik begreep er niets van! De metro in NYC is veel ingewikkelder dan in DC. Het heeft me een weekend gekost om het onder de knie te krijgen. Dus iedere keer vroeg ik het maar aan alle mensen op het perron. Liever 3 keer vragen dan in de verkeerde metro stappen. En het lukte! Dankzij wat hulp van mensen en google maps ben ik het hele weekend niet verdwaald ;)
Om 3 uur was ik zo moe! Ik had kilometers gelopen en ik kon niet meer. Ik ging naar mijn bnb om even te relaxen en viel bijna in slaap in de metro. Een au pair van de introductieweek stuurde me een berichtje omdat zij vlakbij New York woont en in de stad was. De avond was ik onverwachts dus niet alleen. We liepen anderhalf uur door Central Park en daarna ging ik weer naar het Rockefeller Center, om uitzicht te hebben over New York in het donker. Magisch! Ik vind het persoonlijk mooier dan overdag! Om half 12 lag ik uiteindelijk uitgeput in bed. Helaas werd ik geterroriseerd door muggen die nacht.. Zondag had ik afgesproken met twee andere meiden van de introductieweek dus die middag was ik ook niet alleen. Ik vind alleen op stap gaan fijn want je kunt vaak veel meer doen, maar na een dag vind ik het wel weer goed geweest en veel gezelliger op gezellig met iemand te kunnen praten. We liepen de highline en gingen naar de Chelsea Market. Aan het einde van de middag werd het weer helaas slechter en toen ik om 17.30 de bus terug zou pakken naar DC regende het pijpenstelen. Stond ik dan zonder paraplu. Ik ben nog nooit zo hard geregend in mijn hele leven. De straten van New York stonden na een paar minuten regen al helemaal blank. Ik was tot aan mijn ondergoed nat.. Iedereen zat ruim vier uur kletsnat in de bus. Ik was zo blij om weer thuis te zijn! Een lekkere warme douche en toen naar bed want wat was ik moe! Voordat ik naar Amerika ging hoopte ik dat ik een gezin zou vinden in New York City. Nu ben ik blij dat ik daar niet woon. Het is een erg leuke stad. Ik wil er zeker meer naartoe, maar het is ook enorm hectisch en enorm groot. DC is een hele andere stad. Rustiger en minder gehaast. Ik vind dat om in te wonen toch een stuk prettiger.







Central Park

Herken je het station van de Madagascar film?

Het nieuwe World Trade Center. Ongelofelijk hoog!








Wat zijn de afgelopen drie maanden voorbij gevlogen en wat heb ik al veel geleerd. Mijn Engels is al een stuk verbeterd, ik heb hier een sociaal leven opgebouwd maar ik heb ook veel alleen gedaan. En dat geeft me zelfvertrouwen. Ik doe dingen die ik normaal nooit had gedaan. Dit avontuur zorgt ervoor dat je (als het goed is) als je comfort zone stapt om er alles uit te halen. Ik had nooit gedacht dat ik in mijn uppie naar een stad als New York zou gaan. Ik heb het leuk gehad en het is ook goed om op jezelf aangewezen te zijn.

Dit weekend is L. jarig dus dit wordt de eerste verjaardag binnen het hostgezin waar ik bij gaan zijn. Daar kijk ik naar uit. Verder ben ik druk bezig met het plannen van nieuwe weekend tripjes. Philadelphia is de volgende stad op mijn lijstje.

Dank jullie wel voor alle reacties op mijn vorige blog. Het is leuk om te zien dat zoveel mensen mijn verhalen volgen en vanaf nu zal ik weer netjes wat eerder een blog plaatsen! Er staan nog meer foto's op de blog, maar die kun je terug vinden in de albums (rechts bij navigatie - foto's)

Liefs, Ghislaine

Reacties

Reacties

Tante Ada

Lieve Ghislaine,

Je hebt weer heel wat ondernomen. Zo te lezen en te zien aan je mooie opnames geniet je met volle teugen. Leuk dat opa geweest is. Voor jou maar ook voor opa is het een hele gerustelling dat je je thuis gaat voelen. Het nieuwe World Trade Center is een gigantisch bouwwerk geworden, heel indrukwekkend. Ik zou best even om een hoekje willen kijken, maar via je blog kom ik toch goed op de hoogte van je leven. Misschien verschijnt het nog eens in boekvorm, want je hebt aanleg hoor!Bedankt voor het delen en een dikke knuffel,

Tante Ada

Jeannette

Zo dat was weer een heel verhaal om te lezen. Ik hoor het allemaal dagelijks, maar toch vind ik het telkens leuk om te lezen en alle foto's te kijken. Als ik de tijd terug kon zetten, zou ik ook een dergelijk avontuur willen beleven. Wat een indrukken en wat beleef je veel! Nu geniet ik mee van het jouwe! Liefs, je mams

Lilianne

Prachtig verhaal weer en prachtige foto's! Ik heb het al vaker geschreven, maar wat ben je toch stoer! In je eentje naar New York! Wow! Liefs van ons alle 4! ????

vera

Wat een belevenissen heb je weer meegemaakt. het leest als een spannend boek.
Kan niet wachten op de volgend verhaal.
Groetjes van ons,
Vera en Nico

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active