Ghislaine in the USA!

Alweer een maand in de Verenigde Staten!

Hoi allemaal! Ik kan niet geloven dat ik al een maand in Amerika ben. De tijd gaat toch wel erg hard, maar dat komt vast ook omdat ik veel leuke dingen doe. Ik zal mijn dagen met je doornemen. Vorige week maandag, de 23e, was een zonnige eerste werkdag van de week. Elke maandagochtend doe ik de was en na de lunch haal ik L. uit school en bedenken we wat we kunnen gaan doen. L. wilde eigenlijk met de auto naar de bibliotheek, maar dat vond ik met het mooie weer niet zo'n goed idee. Dus hup, schoenen aan en gewoon een stukje lopen naar de bieb. Ik dacht dat ik de weg wist, maar dat bleek toch niet zo te zijn. We liepen en liepen en L. zei steeds 'Ja, dit herken ik! We zijn nu echt dichtbij!' maar die bibliotheek kwam maar niet in zicht. Toen ben ik toch maar eens op google maps gaan kijken en kwam ik erachter dat we toch even van richting moesten veranderen. Een goede work-out op maandag dus ;)

Dinsdag begon ik goed in de sportschool. L. had een playdate bij een klasgenootje, dus ik had lekker een extra uurtje vrij. Ook blijf ik nu af en toe lekker een avondje thuis. Ik ga zo veel weg dat ik af en toe ook even een rustige avond nodig heb. Afgelopen week heb ik pas voor het eerst de tv hier aangezet en wat op netflix gekeken. Ik kijk wel elke doordeweekse dag GTST op RTL XL en het Nederlandse nieuws. En ik luister gewoon elke dag naar de Nederlandse radio. De radiozenders hier kennen echt tien nummers en die worden de hele dag gedraaid. Prima voor een kort ritje in de auto, maar in huis kan ik er niet meer tegen. En ik vind de Nederlandse radio wel erg gezellig in huis. Al is het gek als je net zit te lunchen en hoort 'Goedenavond, dit is het nieuws van zes uur'.

Woensdag had ik een meiden-middagje met L. We maakten een ketting en daarna deden we een manicure. Ze vroeg al dagen of ze mijn nagels mocht lakken, maar als nagelbijter werd dat bij mij moeilijk.. Aangezien dit jaar al een groot leerproces is ben ik ook maar eens aan deze tic gaan werken :D En het gaat goed!! Dus woensdag konden ze voor het eerst in een hele lange tijd gelakt worden. In de avond ging ik weer naar mijn zumba class. Ik raakte aan de praat met een aantal vrouwen en een van de vrouwen zei gelijk 'Ik hoor dat je niet hier vandaan komt'. 'Lekker dat ze dat al hoort na een aantal zinnen' dacht ik eerst.. ;) Maar we hadden een heel leuk gesprek! Ze waren geinteresseerd naar wat ik hier kwam doen en hoe het ging. Een van de vrouwen zei 'Ik ken je niet eens, maar ik vind het zo knap dat je dit doet!' Dat zijn toch de gesprekken waar je dan een lach van op je gezicht krijgt en dat ik denk 'Ja, ik mag ook trots zijn op mezelf want tot nu toe gaat het me goed af!' Ik doe mijn best, ik ben positief, actief en ik ontmoet steeds meer nieuwe mensen. En.. ik heb soms mijn gps niet meer nodig! Klappen mag! Ik vind het helemaal geweldig dat ik zonder hulp naar de supermarkt kan ;)

Donderdag had L. balletles en dit was een kijkles. Zo schattig om al die kleintjes te zien 'dansen'. L. was erg afgeleid door mijn aanwezigheid, maar dat was ook wel weer lachwekkend. In de avond was ik weer in de Starbucks te vinden met twee andere au pairs. Starbucks krijgt heel wat geld van mij inmiddels :( Vrijdag bakte ik koekjes met L. Ik geniet ervan dat ik nu een goede band begin de krijgen met de kinderen. Natuurlijk gaat het met L. wat sneller omdat zij kortere schooldagen heeft dan J. dus met haar kan ik nu eenmaal meer tijd doorbrengen, maar gelukkig heb ik tijdens de springbreak tijd om met beide kids op pad te gaan. Het zijn leuke en lieve kinderen die inmiddels het liefst elke ochtend een boterham met hagelslag eten. Ik moet zo lachen als ze zeggen dat ik het op de boterham moet doen. Ze zijn bang dat ze uitschieten en ze moeten natuurlijk zuinig zijn op de hagelslag, dus ik moet er precies de goede hoeveelheid op doen. Zoals L. het zegt 'Jij bent de hagelslag expert'.Vrijdagavond voelde ik me niet lekker en toen kwamen de kindjes en mijn hostmoeder naar mijn kamer 'Ghislaine, gaat het een beetje?' Dat vind ik fijn, deel te zijn van het gezin. En ik kreeg gelijk een halve apotheek. Dat is toch wel een verschil met Nederland. Er zijn hier medicijnen voor ieder kwaaltje! Van hoofdpijn tot een snotneus. Ik wist niet eens dat er pillen zijn voor een snotneus en of het werkt? Geen idee. Ik ben toch te nuchter om dat allemaal te slikken. Gezond eten en goed slapen en dan gaat het vanzelf weer over. Maar ik vind het wel leuk om al die verschillen nu te gaan zien. En ik ga ons kleine Nederland dan ook weer waarderen. Want wat hebben wij toch een goed zorgstelsel (ook al zeurt iedereen daarover) en wat kunnen we (relatief) goedkoop studeren. Hier kun je van je collegegeld soms een huis kopen, onvoorstelbaar.

En toen was het weekend! Ik was het hele weekend in DC te vinden. Zaterdag was het enorm koud. Bij het Washington Monument was het Kite Festival. Iedereen met vliegers bij het monument. Een mooi gezicht! Dus daar ging ik even een kijkje nemen met Sarah, een Duitse au pair, en we gingen naar de Amerikaanse diner waar ik eerder een foto van plaatsten. Verder kwamen we niet die dag, want het was te koud en we wisten even niet waar we allemaal heel konden (we waren wat onhandig die dag, liepen als een kip zonder kop rond en de koude wind was gewoon niet te doen). Zaterdagavond ging ik met mijn hostfamilie uit eten in een Thais restaurant.




Zondag had ik afgesproken met Simone. Een Nederlandse au pair (jeeej, even Nederlands praten) die ik had ontmoet tijdens de voorbereidingsworkshop van Travel Active en die heel toevallig in dezelfde regio is komen wonen. We hadden een super gezellige dag en deze keer wel mooi weer! We liepen de halve stad rond. En we zagen de allereerste cherry blossom trees! Nog even wachten en dan zijn ze straks allemaal in bloei. Daar kijk ik zo naar uit.









Deze week hebben de kinderen vakantie. Afgelopen maandag ben ik ze naar opa en oma gaan brengen waar ze een nachtje logeren. Dat was een half uur rijden, met GPS, en na twee minuten zei J. al 'Um, waar rij je nu heen?' en onderweg was het 'Dit herken ik! Dit herken ik echt!' Jaaaa, dat had ik inmiddels vaker gehoord.. Maar ik vond het zonder fout te rijden. Opa en oma namen me mee uit lunchen en dat vond ik zo aardig en gezellig. Daarna reed ik naar huis en ging ik naar het Potomac Overlook National Park. Alleen een tegenvaller dat de overzichtplek op de rivier inmiddels gesloten is voor publiek want daar kwam ik eigenlijk voor.. en ik durfde niet te ver alleen het bos in uit angst om te verdwalen ;)


Dinsdag had ik dus geen kinderen en kon ik lekker alleen op pad! Ik ging naar Great Falls Park, een prachtige plek! Daar heb ik lekker een stuk gewandeld langs de rivier en in de zon gezeten op een rots met prachtig uitzicht. Ik vind het echt niet erg om af en toe eens alleen weg te gaan. Dat is ook leerzaam. Eens iets alleen uitzoeken, in plaats van altijd samen nieuwe dingen te ontdekken. Na het park pakte ik de metro naar DC, om naar de National Gallery of Art te gaan. Niet helemaal mijn ding, want het bleek bijna geen moderne kunst te hebben momenteel en dat is net wat meer mijn ding.. Wel is er nu een Nederlandse expositie dus er hingen veel Nederlandse schilderijen uit de 17e eeuw. Dat vond ik stiekem dan wel weer leuk. Een klein stukje van ‘mijn’ land hier. Om zes uur ’s avonds kwam ik pas weer thuis, helemaal uitgeput.







En dan hebben we vandaag nog. Ik ging met de kinderen naar de dierentuin en dat was erg leuk. L. is vanaf het begin al heel knuffelig, maar J. is dat helemaal niet. Ik vond het dan ook wel erg leuk om te zien dat hij nu steeds mijn hand vast hield en we gezellig met z’n drieën door het park liepen. Ik miste ze stiekem ook best wel een beetje, die twee dagen dat ze bij opa en oma waren. Ik ben blij dat ik voor deze kindjes mag zorgen!



Een behoorlijk uitgebreid verhaal, maar het geeft jullie in ieder geval een beeld van mijn leven momenteel. Ik ben druk, ik geniet en heb geen heimwee. Op naar de volgende mooie maand! En hopelijk natuurlijk met jullie allemaal! Ik blijf mijn blog trouw bijhouden en vind het altijd leuk om jullie reacties te lezen!

Veel liefs,
Ghislaine

Reacties

Reacties

Jeannette

Nou wat een avontuur hoor! Veel te zonde van de tijd om heimwee te hebben, je hebt nu nog maar 11 maanden over om nog zoveel mooie dingen te zien en leuke mensen te ontmoeten......

Xxx, je mams

vera

Lieverd je blog gelezen. Ik word er zelf zo vrolijk van, l die verhalen van jou.
Straks kun jij ook een boek gaan schrijven.
Lieverd, ik wens je fijne Paasdagen (vieren zij dat?)
Geniet van de lente, het komt er aan.
XXX

Liliannr

Wat een leuk verslag weer Ghislaine! Je bent echt al een beetje een Amerikaanse aan het worden hoor! Fijn dat je je draai een beetje gevonden hebt! En wat stoer dat je af en toe alleen op pad gaat! Wat ik mij wel afvraag is of de hostparents door de week helemaal niet in beeld zijn voor hun kinderen? Komt dan echt àlles op jouw neer, van 's morgens wekken, tot 's avonds in bed leggen? Dan zien zij hun eigen kids dus bijna niet door de week? Dat is toch ook wat? Groetjes vanuit een herfstachtig (!!) Nederland.

Lilianne

...op jou neer...

Ghislaine

Dank jullie wel! Ja, hier vieren ze ook pasen Vera. Alleen is niemand hier vrij op tweede paasdag..

Om je vraag te beantwoorden Lilianne: Ik haal ze kinderen uit bed en zorg dat ze op school komen en heb de zorg over ze tot 4.30. Dan komt er een nanny koken en zij zorgt voor de kids tot de ouders thuis komen. De hostparents leggen de kinderen dus wel elke dag in bed en ze hebben nog wat tijd met elkaar. Veel Amerikanen werken enorm hard en maken werkdagen tot 8 PM. Dat is toch wel wat anders dan onze (vaak) 9 tot 5 banen. Ik vind het knap dat iedereen hier zo hard werkt, want het lijkt me zwaar. Iedereen heeft hier ook veel minder vakantiedagen, ik dacht twaalf per jaar. Dus dan hebben wij het luxe in NL!

Lilianne

Thanks voor je uitleg. Dat is toch wel even iets anders dan hier inderdaad... Zou niet willen ruilen geloof ik, hoewel, het is maar wat je gewend bent natuurlijk. Have fun! X

vera

Ghislaine, Als ze nu minder hard werken, hoef je niet te werken om je personeel te betalen. Dan ben je toch meer met je kinderen bezig? (die hebben zij toch gewild?)

Sorry hoor, ik begrijp dat ook niet zo goed.
Love xxx

Ghislaine

Ik snap jullie maar als je hier een carriere wilt heb je weinig keuze. Ik geloof niet dat je alle functies hier parttime uit kunt voeren. En het is hier heel normaal om zoveel te werken. Als je ziet wat de boodschappen hier kosten denk ik dat een groep mensen zeker geen keuze hebben. Er zijn heel veel au pairs hier. En als je veel werkt is een au pair een mooie oplossing voor iedereen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active