Ghislaine in the USA!

Mijn eerste werkweek

Mijn eerste werkweek zit er op! Het was een week vol emoties. Afgelopen maandag was ik er klaar voor om te beginnen. De dagen in New York waren hectisch, het weekend bij mijn hostfamilie bestond uit heel veel nieuwe dingen dus ik was er aan toe om maandag weer een ritme in mijn dagen te krijgen. De au pair van het afgelopen jaar was er deze week nog, dus zij kon mij inwerken. We haalden samen de kinderen uit bed, maakten ontbijt en lunchboxen klaar en daar ging ik voor de eerste keer naar de bushalte om te wachten op de schoolbus. Ik vind de schoolbus zo leuk. Alle kids spelend bij de haltes tot in alle straten de gele schoolbussen tevoorschijn komen. Mijn oudste gaat met de schoolbus, de jongste breng ik met de auto. De ochtenden waren we kinderloos. Ik heb me maandag gelijk ingeschreven bij de sportschool (die 5 kilo die au pairs hier aankomen gaat mij niet gebeuren!) waarna we de jongste weer op gingen halen en op pad gingen. Maandag was het heerlijk weer dus tijd voor een wandeling naar de speeltuin en de bibliotheek. De kinderen zijn gek op lezen, dus ze gaan graag naar de bibliotheek . Om kwart voor vier komt de oudste uit school, dus die tijd moesten we elke middag weer thuis zijn. Ondanks het mooie weer en het leuke gezin had ik maandag een dipje. Alle nieuwe indrukken, het nieuwe huis, de nieuwe omgeving en leven in een nieuw gezin, dat is niet niks!. Me thuis voelen, zoals ik in mijn vorige blog schreef, was misschien iets te voorbarig. Ik voelde me niet goed, want wat heb ik hier? Ik ben in een onbekend land, ik ken de weg niet, ik ken niemand, ik heb hier geen vriendinnen. En hoe gaat alles in dit nieuwe gezin en wat is mijn plaats? Ik durfde hier niet zo goed over te praten met iemand, want nu al aankomen met heimwee, hoe stom is dat na een week? Het was misschien ook niet zozeer echt heimwee. Ik denk dat het nu pas echt doordrong dat ik in een ander land ben, ik veel heb om aan te wennen en ik helemaal opnieuw moet beginnen met het opbouwen van contacten. Ik ben wel wat gewend door verhuizen, maar naar een ander land gaan zonder familie is toch wel wat anders dan naar een ander dorp/stad. Een gesprek op Skype met mijn mams was fijn. Wat ben ik blij dat Skype bestaat..

Dinsdag voelde ik me beter. We gingen 's middags zwemmen met de jongste en dat was erg leuk. Ook realiseerde ik me dat het begin nou eenmaal niet altijd makkelijk is en niet alles gelijk op zijn plekje valt. Het kost tijd om nieuwe vrienden te maken en een stad te leren kennen. Ik wilde me weer te gaan focussen op de leuke dingen. Mijn hostkids zijn super. De jongste (4 jaar) is aanhankelijk en geeft regelmatig een knuffel. Het doet me goed om te zien dat de kinderen het leuk hebben. Woensdag waren beiden kinderen vroeg uit school, dus gingen we wandelen in een natuurpark en naar de bibliotheek. Elke plek waar we naartoe zijn geweest heb ik in de GPS gezet, zodat ik er volgende week, als ik het alleen moet gaan doen, heen kan rijden. Woensdagavond ging ik voor het eerst alleen naar de sportschool om een zumbales te volgen. Het is maar een autoritje van 10 minuten, maar ik zat met trillende handen achter het stuur. het was donker, ik wist de weg niet en kreeg de navigatie eerst niet aan ;) De zumbales was erg leuk en ik heb mijn huis natuurlijk weer gewoon terug gevonden. De oudste voelde zich woensdag al niet goed en had overgeven, dus donderdag bleef hij thuis. Donderdagmiddag kwamen de ouders van mijn hostmoeder. Wat een leuke mensen! Ik mag zo in mijn handjes knijpen met alle mensen die ik nu om me heen heb. Ik begin te zien dat ik een echt lid ben van het gezin en me dus gewoon thuis kan voelen. Vrijdag was alweer mijn laatste werkdag van de week en ik had het schema inmiddels goed onder te knie. Ik voelde me klaar om volgende week alleen aan de slag te gaan. Vrijdagavond gingen we met het hele gezin naar de bioscoop voor Cinderella en dat was stiekem best een leuke film ;) Daarna gingen we naar een hamburgerrestaurant. Het was een erg gezellige avond.

Dit weekend was erg vol en leuk! Zaterdag had ik mijn eerste au pair meeting en ik heb zoveel leuke meiden ontmoet. We kregen een rondleiding door de US Capitol en daarna ging ik met een aantal meiden naar een St. Patricks Day party. We hadden een kaartje gekocht waarmee we verschillende clubs in konden. We hadden allemaal een groene outfit aan en waren klaar voor een leuk feestje. Het was zo fijn om even op stap te zijn! Ik voelde me top na zo’n leuke dag.



Zondag had ik afgesproken met een meisje waarmee ik in contact was gekomen via facebook. We spraken af om eerst naar de St. Patricks Parade te gaan (ja, ik ben druk bezig met inburgeren). De parade was leuk, maar het was een beetje frisjes en er stond een koude wind. Na een lekkere lunch (oeps, weer een hamburger naar binnen gewerkt..) kwam de zon door en gingen we na een Starbucks op onderzoek uit in de stad. Het witte huis, het Washington Monument en de Tidal Basin, we liepen er allemaal langs. We konden allebei niet bevatten dat dit nu ons leven is. Na een lunch ‘even’ langs het witte huis lopen. Ik voel me nu geweldig! Een goed weekend en leuke mensen doet zo veel!

















Jullie horen over een weekje hoe mijn eerste werkweek alleen is verlopen! Meer foto's kun je vinden op mijn facebook! Morgen eerst maar weer eens naar de sportschool..

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn vorige blog!

Veel liefs,
Ghislaine

Reacties

Reacties

Isabelle

Lieve Ghislaine
Wat fijn om te zien dat je het fijn hebt
Ik mis je wel hoor!
Nog heeeeeeeel veel plezier
Liefs Isabelle ????

Lilianne

Hoi Ghislaine, wat is het toch leuk jouw belevenissen te kunnen volgen! Ik ben blij dat je je nu weer beter voelt; ik vind jou erg stoer hoor!
Nu jij zo ver weg bent moet ik natuurlijk op zoek naar een nieuwe oppas. Vanmiddag kwamen 2 meisjes "op sollicitatiegesprek" hier en de reactie van onze meiden naderhand was: "Ik vind Ghislaine leuker hoor mama." Tsja...
Ik wens je veel succes met al het nieuwe dat op je af komt. Geef het even de tijd, het komt vast en zeker in orde! Liefs, Lilianne ????

Ghislaine

Isabelle: Dank je wel! Dikke knuffel, ook voor Fleur!
Lilianne: Wat word ik blij van je leuke reacties. Stiekem natuurlijk fijn om te horen dat de meiden mij leuker vinden ;)
Ik hoop dat jullie toch een leuke nieuwe oppas hebben gevonden! Liefs Ghislaine

Lilianne

Dikke knuffel terug!
De 2 meisjes (2 vriendinnen die meestal samen komen) komen binnenkort een keertje proef oppassen... Even afwachten of het bevalt.
Groetjes aan Obama, want je bent nu bijna zijn buurvrouw toch?
Fijn weekend, hopelijk wordt het net zo leuk als vorige week.
Liefs van ons alle 4! ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active