Ghislaine in the USA!

I love New York City!!

Hee iedereen!

Hier is mijn eerste blog vanuit Amerika! Wat was het een bijzondere week. Ik kan nog steeds niet beseffen dat ik na al die maanden voorbereiden nu op de plek ben waar ik een jaar ga doorbrengen. Maandag verliep vreemd, zoals de meesten van jullie al wel weten. Om 5 uur ging de wekker om een half uur later te vertrekken naar Schiphol. Mijn broertjes kwamen speciaal nog even uit bed om gedag te zeggen en mijn moeder, stiefvader en opa brachten me naar het vliegveld. Daar aangekomen bleek deze 8 uur vertraagd te zijn. Ik baalde! Maar weer naar huis om daar te ontbijten en wat te slapen. Mijn familie was zo lief om allemaal nog een keer mee te gaan naar het vliegveld, om me uit te zwaaien. Het afscheid vond ik best moeilijk en dat was hetgeen waar ik toch wel het meest tegenop zag. Ik heb nog nooit alleen gevlogen en ik vond het erg raar om alleen in die gate te zitten en alleen het vliegtuig in te stappen. Het gevoel bij het opstijgen kan ik niet beschrijven. Daar ging ik dan. Alleen naar de USA. Het vliegtuig was maar voor de helft vol, dus er zat niemand naast me. De reis was verder prima. Met de supershuttle ging ik naar het hotel, waar ik om 9 PM aankwam. Vanuit mijn kamer, waar ik sliep met twee andere meiden, had ik prachtig uitzicht op het Empire State Building.

De drie dagen daarna stonden in het teken van orientation en training. De groep bestond uit twaalf au pairs. We kregen informatie over de ontwikkeling van kinderen, cultuur in de Verenigde Staten, de regels van het au pair programma en kinder EHBO. Alle informatie die we nodig hadden om, zoals we steeds genoemd werden, een ' super au pair' te worden. Ik vond de training leuk, al was het erg intensief. Met een jetlag volle dagen in de ' schoolbanken'
zitten was niet altijd makkelijk. We waren allemaal moe, maar wilden natuurlijk wel genieten van New York City! Dinsdagavond konden we een tour krijgen door New York. Dat liet ik natuurlijk niet aan mijn neus voorbij gaan. Het sneeuwde, dus het programma kreeg enige aanpassingen, want na elke paar minuten lopen moesten we ergens binnen opwarmen om bevroren handen en tenen te voorkomen. We liepen over Times Square en bezochten allerlei andere plekken. Central Park was te glad om ver in te lopen, dus verder dan het begin zijn we niet geweest. Ik heb maar 1 woord voor New York City: GEWELDIG! Ik ga zeker een aantal weekenden terug. Woensdagavond ging ik met twee andere au pairs naar Times Scare. Ja, ik schrijf het goed, Times SCARE. Een spookhuis op Times Square. Na het kopen van de tickets had ik meteen spijt. De medewerker bracht ik ons naar binnen en ik was zo bang. Er was ons verteld dat de medewerkers ons niet zouden aanraken. Dat vond ik fijn, anders was ik niet naar binnen gegaan. Ik heb de hele tour hand in hand gelopen met onze enige mannelijke au pair uit de groep en met mijn zweethand de zijne fijn geknepen. Het was heel eng, maar wat hebben we enorm gelachen (vooral achteraf dan ;) ). Donderdagavond was het hier erg koud. Weer sneeuw en 's avonds -11 graden celsius. Dus hield ik het bij een hapje eten en wat souveniers shoppen. Na dat shoppen was het tijd voor het herschikken van mijn koffer.. Vrijdagochtend heb ik met twee andere au pairs nog even ontbetenbij Starbucks (Ik houuuu van Starbucks en op elke hoek zie je er wel een. En overal is het druk! Ik vind het bizar!)Toen was het tijd om de trein te pakken naar Washington D.C.

























De mensen hier vind ik zo vriendelijk. Iedereen helpt graag wanneer je iets vraagt. Ik vroeg een mevrouw op het station om informatie over de trein en vervolgens sprak iemand anders me weer aan ' ik ga ook met die trein, loop maar met me mee! Waar kom je vandaan?' Mensen zeggen elkaar gedag en vragen hoe het gaat. Mensen zijn geinteresseerd en je hebt snel een praatje. Dat maakt toch gelijk je dag goed!

Ik schreef dit bovenste stuk in de trein, maar inmiddels ben ik nu een dag bij mijn gezin. Zij stonden me op te wachten op het station en ikben zo warm ontvangen.Ik heb het erg naar mijn zin en ik voel me thuis. Vanochtend hebben we een Amerikaanse bankrekening geopend, daarna geoefend met rijden en geshopt bij Target (een mega winkel waar je ongeveer alles kunt kopen) om vervolgens lekker wat te gaan eten bij Joe's pizza. Verder probeer ik gezond te eten hoor ;)
Mij hoor je dus niet klagen! Ik voel me goed enik geniet van alle nieuwe dingen. Ik kijk uit naar de komende weken. Er is veel te leren, zoals het schema van het gezin ende weg naar alle belangrijke plekken. Volgende week heb ik mijn eerste au pair meeting. We krijgen een rondleiding door the US Capital. Het is fijn dat deze meeting al zo snel is want dan kan ik al snel nieuwe mensen leren kennen. Voorlopig even geen foto's van mijn hostkids. Daar ga ik eerst overleggen met mijn hostparents. Ik plaats ook geen foto's hier van de groep. Deze plaats ik alleen op mijn facebook, zodat niet heel de wereld deze kan bekijken.

De foto's van New York staan in mijn fotoalbum op deze blog!



Liefs, Ghislaine


Reacties

Reacties

Vera

Lieverd,
Wat een super verhaal en spannend. Fijn dat je aardige mensen om je heen hebt en zo snel kunt aarden.
Ik hoop wel dat het weer beter wordt, dan is de wereld nog vrolijker.
Hier voel ik de lente al komen.
Geniet en werkze. Het is zo juni.
Vera xxx

Jeannette

Leuk geschreven, ook al hoor ik alles uit de eerste hand...alles volg ik hoor! Ik wacht weer met smart op het volgende verhaal!

Anouk

Heel erg leuk om je ervaringen daar te lezen hier! Bij het stukje over alleen in het vliegtuig zitten vond ik echt sneu, lijkt me echt spannend op dat moment! Nogmaals super tof dat je je droom achterna bent gegaan. Genietze daar en niet te veel shoppen hè hihi ????.

Tot blogs! Liefs Anouk

Lilianne

Wat leuk om je zo te kunnen volgen! Fijn dat je zo goed ontvangen bent door het gezin en dat je je meteen thuis voelt! Succes met "leren" en geniet ervan!
Groetjes uit Nederland (waar het al een beetje lente begint te worden!), Lilianne

Janny

Nou Ghislaine we hangen aan je lippen hoor, leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, we hopen hier allemaal dat dit een jaar in je leven wordt om nooit te vergeten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active