Ghislaine in the USA!

Het aftellen is begonnen!

Nog 22 dagen en dan zit ik in het vliegtuig naar Amerika! Donderdag had ik mijn visumafspraak in Amsterdam, waar ik gelijk een leuk dagje uit van maakte met mijn mams. Gisteren werd mijn paspoort met visum bezorgd, dus ook dat is nu rond. 20 februari stop ik met werken, zodat ik nog ruim een week heb om de laatste voorbereidingen te treffen. Mijn weekenden zijn druk, maar heel gezellig want ik breng veel tijd door met mijn vriendinnen. Ook pas ik voor de laatste keren op bij mijn oppasadressen. Dat vind ik een heel raar idee en natuurlijk ook heel jammer, want ik pas met heel veel plezier op.

Zondag 1 maart is het tijd voor mijn afscheidsborrel en een dag later vlieg ik naar New York. Daar heb ik samen met andere au pairs (vanuit de hele wereld) een vier-daagse orientatie en training. Deze dagen zullen bestaan uit kinderpsychologie, EHBO, etc. We verblijven in een hotel in hartje Manhatten, dus na de lessen hebben we de mogelijkheid New York te bekijken.Op vrijdag vertrekken alle au pairs naar hun hostfamily. Ik pak dan de trein naar Washington DC, waar mijn hostfamily mij vervolgens ophaalt. Ik ga zorgen voor twee kinderen, een jongetje van zes en een meisje van vier. Het gezin woont in Arlington, 10 minuten rijden van Washington DC. Ik kijk er enorm naar uit om het hele gezin te gaan ontmoeten. Na een paar gesprekken op Skype ben ik zo benieuwd. De huidige au pair van mijn hostfamily is er nog een week nadat ik aankom, dus dat is erg fijn want zij kan mij na een jaar natuurlijk heel veel vertellen.

Het is allemaal erg spannend. Ik zit er zo vol van dat ik er zelfs over droom (bijna op het irritante af). Mijn koffer pakken wordt een hele uitdaging.. Iedereen weet dat ik op vakantie al ontilbare koffers meeneem, maar nu zal ik me toch aan een beperkt aantal kilo's moeten houden. Maar dat komt goed!

Mijn volgende blog kun je begin maart verwachten, vanuit de Verenigde Staten!

X Ghislaine

Reacties

Reacties

Pa

Leuk bericht! Weet niet of je werkelijk ontilbare koffers of ontelbare koffers bedoelde, maar in beide gevallen is het waar ;-)

Baron Goedereede alias nico

het begin van je verhaal heb ik opgeslagen. sindsdien niets meer gehoord of kunnen lezen. Mag ik niet zien hoe je het land van uncle sam onveiloig maakt????

Willem en Piny

Je bent al behoorlijk ingeburgerd daar in de VS. Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft en met wie je inmiddels bevriend bent. Je opa is ook al weer een paar dagen bij jou. Zeg maar tegen hem dat de kippen goed hun best doen om de eiervoorraad op peil te houden. Hartelijke groet vanuit Oude-Tonge.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active