Ghislaine in the USA!

Acht weken in Amerika!

Hoi allemaal!

We zijn alweer bijna twee weken verder, dus het is weer tijd voor een nieuwe blog. Het begin van vorige week was niet bepaald spannend. Ik werd ‘gedwongen’ eens een paar dagen thuis te blijven omdat ik ziek was. Daar baalde ik van. In plaats van gezellig naar mijn zumba klasje te gaan lag ik om 7 uur al in bed. Ik werkte wel gewoon, maar voelde me schuldig dat ik weinig met de kinderen kon doen. Gelukkig vonden ze het niet erg en L. was met haar vier jaar heel lief en behulpzaam, ook al liep het ‘even mijn telefoon aangeven’ uit op mijn telefoon op de grond.. Gelukkig was deze niet stuk! Donderdag voelde ik me gelukkig weer goed en konden we weer lekker naar het park en de bibliotheek. Het weer hier was perfect vorige week. Zonnig en warm dus heerlijk weer om met de kinderen buiten te zijn. Vrijdag was J. ziek, dus hij ging niet naar school. We deden spelletjes, aten gezellig samen (voor mij gezellig want ik lunch elke dag alleen, hij vond die aandacht alleen ook zichtbaar fijn) en zorgden voor de plantjes buiten. Drie weken geleden ben ik met de kinderen zaadjes gaan kopen om een mini moestuintje te beginnen. Hier zijn ze zo enthousiast over. Toen de eerste plantjes tevoorschijn kwamen stonden ze te springen van geluk. De groei wordt nu elke dag bekeken. Vrijdagavond ging ik naar Tysons met Sarah, een groot winkelcentrum vijftien minuten verderop. Daar kan ik uren doorbrengen en hier moet ik vooral niet te vaak naartoe gaan.. Ik ging voor het eerst in mijn leven naar de Victoria’s Secret. Dat was een hele belevenis haha! We liepen allebei op ons gemakje door de winkel en ik vroeg ‘even’ hoe het hier zat met de maten. Voor ik het wist was ik Sarah kwijt en moest ik in een paskamer 8 BH’s passen om te bepalen wat het beste stond. Sarah stuurde ik maar een sms dat even de maat vragen wat langer ging duren.. Het is een heel traject om daar iets uit te zoeken! Verschillende modellen, verschillende kleuren, passen, passen en nog eens passen. Je gaat zeker naar huis met de goede maat. Je gaat ook zeker naar huis met een lege bankrekening. Het zijn best pittige bedragen en alles is zo mooi. Dus daar ging ik met een gevulde tas.. Ik kreeg wel een gratis paraplu! Als het nu regent kan iedereen bij de bushalte zien waar ik mijn ondergoed heb gekocht…


Vorige week zaterdag was het Earth Day! Dat betekende een gratis concert in Washington DC met top artiesten: Train, Usher (die onverwachts Martin Garrix meenam!), Fall Out Boy, Mary J Blige en No Doubt. Om twee uur was ik met Sandra in DC en tot zeven uur stonden we in het zonnetje te genieten van de muziek. Het concert vond plaats bij het Washington Monument. Ik vond de sfeer geweldig. Zoveel mensen bij elkaar, dansen, rondom het monument, prachtig weer. Einde van de middag waren er ongeveer 300 000 mensen! We vertrokken daarom net voor het einde, om het terrein nog af te kunnen komen zonder een uur te hoeven wachten en gingen eten bij Vapiano. Ik heb veel filmpjes gemaakt, maar ik moet alles even in een film gaan monteren en op youtube zetten. Anders krijg ik het hier niet op de site geplaatst. Dat komt dus nog!






Zondag ging ik met Simone naar een colorrun. Het was leuk, maar we hadden er allebei wat meer van verwacht. Het bleek deze keer een klein evenement en het was niet zo goed geregeld. Maar weer iets om van ons lijstje af te strepen. Vervolgens moest ik lekker gekleurd de metro weer in.. Ik had voor vertrek nog snel gezichtsdoekjes in mijn tas gedaan, zodat ik mijn gezicht in ieder geval schoon kon maken. Verder kon het me eigenlijk niet schelen. Ik had lol gehad en als mensen wilden kijken dan mocht dat hoor ;) De kinderen vonden de foto’s geweldig. Ik zag er gek uit vonden ze. L. was teleurgesteld dat het voor volwassenen was, ze wilde wel met me mee. Zondagavond ging ik eten in een Thais restaurant met mijn hostfamilie en toen was het weekend alweer om. De tijd gaat zo snel, echt ongelofelijk. De telefoon zat in een zakje dus de eerste foto's zijn gaar..




Maandag was weer een gewone werkdag. Iedereen ging weer naar school. ’s Middags gingen we naar een nieuwe speeltuin (L. wees me weer de weg) en naar de bibliotheek. Dinsdag ging ik op pad om mijn social security number te regelen. Die heb je hier zelfs nodig om in sommige winkels een klantenkaart te krijgen, anders betaal je meer L. Dinsdagmiddag liep anders dan gepland. J. had een playdate bij ons thuis. Mijn moeder en ik hebben deze middag de PPP middag genoemd (uitleg volgt zo). Vanaf half vijf ’s middags ben ik altijd vrij, omdat er dan een nanny komt om te koken en de kids in bad te doen. Ik zat dus net gezellig met mijn mams te facetimen toen ik ineens kinderen mijn badkamer in hoorde gaan. Mijn gevoel zei dat het niet helemaal pluis was dus ik ging er meteen heen. Dat gevoel klopte. Ik trof mijn witte vloer geel aan.. Overal urine. De playdate had de wc niet meer gehaald en in de badkamer in zijn broek geplast. En ik kan je vertellen dat het geen klein plasje was waar hij vervolgens ook nog lekker met zijn sokken doorheen liep. Ik zei toch in mijn vorige blog dat het leven van een au pair niet perfect is ;)
Daar was ik dus echt niet blij mee, al heb ik er ook wel weer erg om moeten lachen met mijn mams en de nanny. Mijn moeder bedacht de PPP middag. De playdate plast buiten de pot middag. Mijn badkamer is dus vanaf nu verboden terrein voor playdates en iedereen mag nu eerst even gebruik maken van de WC boven voordat ze gaan spelen ;)
Woensdag was het weer tijd voor zumba! Sporten en gezond eten is nog steeds een dingetje.. Ik was al 10 dagen niet naar de sportschool geweest en het gezond eten blijft lastig. Ik eet veel groente en fruit maar ook koekjes en donuts.. De zoete dingen zijn echt het probleem hier. En dan moet je met de kids even wat boodschapjes doen: ‘Mag ik cookiedough icecream?’ ‘Tuurlijk!’ en wie eet het vervolgens op? Ik.. Na de sportschool had ik de smaak weer te pakken dus donderdag ben ik gaan hardlopen, zaterdag weer. Poging twee: weg met die zoetigheid en terug naar een normaal eetpatroon.
Vrijdagavond was het filmavond. Ik zou die avond op de kinderen passen zodat de ouders een avondje uit konden maar oma bleek een weekendje te komen vanuit New Jersey dus ik hoefde eigenlijk niet te werken. Maar de kinderen hadden het al weken over onze filmavond dus ik bleef gezellig thuis. We gingen eerst eten bij Joe’s Pizza en Pasta hier in Arlington en vervolgens keken we een film in onze mini bioscoop. Zaterdag was het tijd voor koningsdag!! In een bar in DC werd deze avond georganiseerd door DC Dutch en de Nederlandse Ambassade. Dat wilden Simone en ik absoluut niet missen! In de middag ging ik naar Tysons om een oranje shirt te kopen en daarna at ik met Simone in de stad. Het feest was goed georganiseerd en was zo leuk! Er was natuurlijk Heineken bier, er waren Nederlandse hapjes en er stond een photobooth. Er waren veel Nederlanders maar ook veel Amerikanen! En dan vind ik het toch wel opvallend dat het alleen de Amerikaanse mensen zijn die spontaan een praatje met je komen maken. Ik ben nooit een feestbeest geweest maar ik vind de feestjes hier erg leuk! Van wat ik hier nu heb gezien zijn mensen minder dronken en wordt er snel contact gezocht met anderen en gezellig met elkaar gedanst. Ik weet niet waarom het in Nederland zo hip is om ladderzat te worden en de volgende dag met een giga kater rond te lopen.





Zondagochtend heb ik voor het eerst in acht weken een ochtend rustig aan gedaan en in mijn pyjama rond gelopen in plaats van stressen om weer ergens naartoe te gaan. Heerlijk! In de middag had ik mijn tweede au pair meeting. We gingen bowlen in Alexandria.

Vanavond doe ik lekker rustig aan en dan is het weer tijd voor een nieuwe werkweek en het maken van leuke nieuwe plannen!
XXX Ghislaine

Reacties

Reacties

Arie en Marjan Elshout

Hallo Ghisliane,
Van je opa kregen we je blog doorgestuurd. Leuke impressie van je belevenissen in The States. Wel grappig, sommige punten herkent Arie, van zijn schoolreis uit 1973 (bijna pre-historie) toen hij in de VS woonde.
Take good care of those small Americans! Groeten uit Woerden,

Je mams

Wat een avonturen allemaal...was ik maar 25 jaar jonger. Wat hebben wij dan een gezapig leventje hier in de weilanden van Den Dungen. Maar laat die donuts gewoon staan...ook in The States verkopen ze fruit en groenten ;)
Xxx

Oom Jan, tante Sjanie, Wilma en Swini

Hoi Ghislaine,
Wij waren bij onze ouders en mijn moeder vertelde dat ze jouw blog via je opa gekregen hadden. We hebben genoten van je verhalen. Je ziet veel en beleeft nogal wat. Wij hebben een rustige koningsdag gehad. De koninklijke familie kwam hier aan de overkant in Dordrecht. Ik heb de Grande Parade zien liggen op de rivier. Maar we bekeken alles met een oranje tompouce via het scherm. We wensen je veel plezier en succes met sporten. (fruit en groente is veel te gezond) Groetjes van ome Jan, tante Sjanie, Wilma en Swini

Vera

Wel ja, een Victoria Secret, niet 1 maar meerdere.
Gaan wij nou kapsones krijgen? Ha ha.

Die paraplu moet je bewaren hoor.
Groetjes, Vera en Nico

Lilianne

Hi Ghislaine, het blijft leuk je op deze manier te kunnen volgen! Goed dat je toch een beetje Koningsdag hebt kunnen vieren. Morgen 4 mei, overmorgen 5 mei... belangrijke dagen voor Nederland! Lijkt me raar om dan zo ver weg te zijn. Veel liefs van ons! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active