Ghislaine in the USA!

De tijd vliegt als je het leuk hebt!

Mijn tweede werkweek zit er al weer op! Deze week vond ik leuker dan mijn vorige week. Ik leer de kinderen beter kennen, ik heb het schema onder de knie en ik heb nu wat sociale contacten. In het Engels red ik me ook prima! Wat ik wel merk is dat als ik moe ben of erg enthousiast, ik de neiging heb in het Nederlands te beginnen om er vervolgens achter te komen dat dit natuurlijk niet werkt. Maandag maakte ik J. (jongetje van 6, in verband met privacy geen volledige namen) wakker. Ik stond bij zijn bed ‘ wakker worden, wakker worden!’ Pas na een tijdje had ik door dat ik in het Nederlands aan het praten was. Automatisme is het dus nog niet. Ik droom ook niet in het Engels, sommige mensen hebben dat wel snel. Maandag was het mooi weer dus ik had een leuke middag met L. in de speeltuin. Ik wist niet waar deze speeltuin was, dus ik moet vertrouwen op de uitleg van een vierjarige. Maar we kwamen er hoor! We liepen er heen en onderweg zei L. steeds ‘ Ik heb een verrassing voor je in de speeltuin’ . Toen we aankwamen zag ik een heel veld vol met mooie paarse bloemen. Dat was de verrassing! Ik vond het zo schattig. Maandagavond ging ik met de au pair van zondag naar de bioscoop. Deze bioscoop had elektrische ligstoelen! Mensen hier kijken er niet van op, maar wij vonden het helemaal geweldig! Ook stond ik heerlijk voor schut bij de frisdrankautomaten. Er zijn echt 1000 soort cola hier, dus dat vond ik al spectaculair op zich maar vervolgens kreeg ik dat automaat natuurlijk weer niet aan de praat.. Ik wil geen toerist lijken hier!



Dinsdag ging L. bij een klasgenootje spelen, dus ik had overdag genoeg tijd voor de was en wat regeldingetjes. In de avond had ik een afspraak met een jongen die ik had ontmoet in de kroeg. En nu niet allemaal TE nieuwsgierig worden. Het was leuk, we hebben lekker wat gegeten en gedronken, niks bijzonders.

Woensdag ging ik weer met L. naar de speeltuin. Het is een van haar favoriete plekken en met goed weer ga ik graag op pad. Ze vindt het dan geweldig als ik wat te drinken en wat lekkers mee neem en dan een ‘ mini-picknick’ te doen op een bankje. In de avond ging ik met de au pair van zondag en maandag naar Tysons, een groot winkelcentrum hier een kwartiertje vandaan om wat te shoppen. Ik probeer me hier in te houden hoor! Het zijn net even wat basic dingen die ik niet mee heb kunnen nemen en die ik dus heb gekocht.

Donderdagochtend had ik bij de Starbucks afgesproken met een au pair die ik had aangesproken op Facebook en zij nam nog iemand mee. En zo leer ik steeds meer mensen in de buurt kennen! Facebook maakt het echt wel een stuk makkelijker. Er zijn speciale au pair pagina’s, opgedeeld in regio’s, en nieuwe mensen plaatsen hier geregeld berichten op. Hier reageer ik dan weer op en hup, weer een koffie afspraak. Donderdagavond was ik toe aan wat rust. De afgelopen dagen was ik elke dag met iemand op pad, na een werkdag, dus ik vond het tijd voor een rustige avond. De afgelopen weken waren sowieso hectisch geweest. Ergens settelen kost langer dan een week en iedere dag hoor en zie ik weer nieuwe dingen. En ik wil zoveel doen.. Er ligt een hele to do list klaar die afgewerkt moet worden ;) Ik heb de afgelopen tijd nog niet zo goed stil kunnen zitten (en nog steeds niet, dat zie je wel in de rest van deze blog).

Vrijdag ging L. weer bij iemand spelen, dus ik had mazzel met een extra vrij uurtje! Relaxen in die tijd? Natuurlijk niet! Ik had een enorme schoonmaakdrift die dag, dus ik ben uren bezig geweest met opruimen, stoffen, stofzuigen, sanitair en was.. ;) Stiekem lijk ik best een beetje op mijn mams.En toen was het weekend! In de avond ging ik naar een sportbar met twee meiden. Een hele bar vol met tv schermen. Ik vind het wel wat hebben en zeker bij grote sportevenementen is het er erg leuk heb ik me laten vertellen. Zaterdag ging ik eerst naar een zumbales. Ik moet toch af en toe even aan de bak om niet dikker te worden hier want ook ik moet toegeven dat ik hier meer eet. Het is allemaal zo verleidelijk. Daarna ging ik met mijn hostfamilie op pad. Ze namen me mee naar Pho 75, een erg lekker noodlesrestaurant. Het is leuk dat ze me allerlei plekken laten zien en me steeds mee vragen. Ik trek nu ook veel mijn eigen plan en ben veel weg en dat vinden ze helemaal prima. Toen we thuis kwamen heb ik de fiets gepakt en ben ik door Arlington gaan fietsen (ik zei toch dat ik niet stil kan zitten). Dat valt hier vies tegen met alle heuvels! En ik was echt een uitzondering hier. Ik zag echt bijna niemand op de fiets!



Zie de super leuke Amerikaanse diner waar ik vlakbij woon:



Ik voelde me helemaal goed want nu had ik heel wat uurtjes gesport vandaag! En wat deed ik vervolgens? Een film/basketball avondje met een paar meiden met friet, pizza en ijs.. Oeps! Het was wel erg gezellig!

Zondag wilde ik eens lekker in mijn eentje op pad, dat is ook wel eens goed. Ik ging naar Arlington National Cemetery. Ik weet het, dat klinkt nou niet als een erg gezellig uitje. Maar het was een mooie respectvolle plek en niet normaal groot! Ik wist niet waar ik kijken moest. 400 000 mensen liggen hier begraven, waaronder John F. Kennedy. Ik was hier anderhalf uur, maar je kunt hier uren lopen. Daarna pakte ik de metro naar Smithsonian National Museum of Natural History, een van de gratis musea in DC. Ook hier kun je je uren vermaken.






(zie het Washington Monument op de achtergrond)















En nu zit mijn weekend er al weer op! Maar ik ben klaar voor volgende week. Hopelijk geen kou meer en ik wil wat uitjes met L. plannen, zoals zwemmen. Over twee weken hebben de kinderen een week vakantie en daar kijk ik naar uit want dan kan ik met beiden kinderen eens een hele dag weg. We willen graag naar de dierentuin, een museum en misschien een dagje naar Baltimore, een stadje verderop.

Heimwee heb ik gelukkig niet. Ik skype en facetime bijna elke dag met thuis, maar dit voelt voor mij goed en voorkomt naar mijn idee heimwee. Even mijn familie zien en onze dagen doornemen. Ook sprak ik twee vriendinnen deze week en dat is zo fijn. Net alsof je bij ze op bezoek bent en zit te kletsen zoals altijd. Ja, ik hou van skype en facetime! Maar het moet toch niet gekker worden..


Facetime met cavia's?!?!?!

Bedankt voor het lezen en tot snel weer!

Veel liefs, Ghislaine

Reacties

Reacties

nico van Goedereede

heel indrukwekkend die foto's die je gemaakt heb van de Arlington National Cemetery. Als er één volk is die wat voor de wereld vrede hebben gedaan, dan zijn dat de yankees wel. Als zij destijds niet naar Europa waren overgestoken, dan hadden we nu met z'n allen Duits geluld. Aan die "to-do list "van je, moet je blijven vasthouden, want de tijd gaat nu eenmaal snel en dan is het knap irritant als je een hoop niet hebt kunnen doen, toch? Overigens trek je er niets van aan, dat je daar als een soort zeldzaamheid over de heuvels van Arlington scheurt. Ik weet mij nog te herinneren, dat ze daar hun conditie op peil hielden door met een zweet bandje en een fles water door de "lanes" renden. Meestal was dat dan ook nog water van een bepaald merk en vooral geen leidingwater. Vooral in het voorjaar want dan was het water uit de kraan niet te zuipen, omdat het waterleidingbedrijf er een andere chemicalie in flikkerde. opletten dus. maar ja, zo is het overal wel wat. Belangrijk is, dat jij het naar je zin hebt. Aan je enthousiaste verhaal te zien, heb je voldoende reden nog lekker lang weg te blijven.......................was het een leuke jongen???????? hahaha

Lilianne

Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven! Fijn dat je al zoveel contacten hebt daar. Groetjes uit een regenachtig Empel!

Simon

Leuk hoor Ghislaine, ik hoop je te volgen zolang je er bent. Geniet van deze mooie tijd. Hartelijke groet ook van Jeannette. Simon

Jeannette

Wat een verhaal. Ik volg je dagelijks samen met de cavia's ;), maar het is leuk om te lezen en de foto's te kijken. Ik ben trots op je dat je het zo goed doet! als je over een jaar al die verhalen terug leest , dan zul je pas zien wat een ervaring je rijker bent....Xxx, je mams

Ghislaine

Dank jullie wel voor de leuke reacties!!!

marjan

Wat leuk om je te kunnen volgen. Geniet er van.
Hartelijke groeten. Arie en Marjan Elshout.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active